Mina bananscones

Häromveckan så tittade jag tillbaka i arkivet och stötte på ett inlägg där jag hade gjort mina otroligt goda bananscones. Och oj vad jag blev sugen och upptäckte att jag inte gjort dem på ca 2 år. Det är ju helt galet. Så morgonen efter så satte jag genast igång och gjorde lite banan scones till frukost. Det är så enkelt och tar inte alls länge att göra (perfekt för den som är lite sugen men som är väldigt hungrig när man vaknar). Jag kommer självklart att dela med mig av receptet igen för er som vill testa! 
 
 
Detta behöver du för 2 scones:
 
1 dl havregryn som mixas till mjöl
1 mosad banan
1 ägg
1 tsk fiberhusk
0,5 tsk bikarbonat
Kryddor efter behag (jag tillsatte lite kanel)
 
Bland alla ingredienser i en bunke och dela sedan degen i två, placera dem på plåten och grädda i 200 grader i ca 15 minuter. Sedan är det bara att äta! Valfritt pålägg, men välj gärna din favorit!
 
 
Perfekt frukostscones!
bananscones - recept - scones
2
Anna

Låter ju hur gott som helst!
Tror du det funkar med bananer som varit frysta om man låter de tina? Har nästan alltid banan i frysen för man vet aldrig när man blir sugen på Nicecream ;)

Svar: Jag är väldigt osäker! Jag tror inte det blir samma konsistens och smak men du kan alltid testa! :)
Hemma Hos Felicia

Julia

Vad du kan, det ser ju INTE dåligt ut om man säger så!