I'm taking a break

Nu är det dags för mig att ta en liten paus från bloggen. Jag har ingen ork att skriva fina och peppande inlägg om min vardag eller generellt när mitt liv verkligen inte är en dans på rosor. Jag har nu i flera veckor känt mig nere, omotiverad och trött på min vardag. Jag springer runt, runt, runt i ett hamsterhjul och har svårt att ta mig ur. Jag har inte känt mig genuint glad på ett bra tag. Det är bland annat coronasituationen (som jag är så jävligt trött på), min självbild och mina hjärnspöken som är boven i dramat och anser nu att jag måste ta avstånd från sociala medier så mycket som det går. Jag har också utvecklat en ny egenskap under de senaste veckorna och det är avundsjuka. Jag blir lätt avundsjuk på de i min närhet, vänner och familj, på hur de skaffar nya bostäder, har mysiga hemmakvällar och äter god mat medan jag knappt orkar ta mig upp ur soffan. Jag kan också bli avundsjuk på det jag ser på instagram, alla fina instastories (som egentligen bara är en liten del av det man ser av någons liv) och alla vackra bilder i ens feed. Därför behöver jag ta en paus. 
 
Julen var heller ingen höjdare för mig. Visst, jag publicerade ett par bilder från vår uppesittarkväll där allt såg hur mysigt ut som helst, men det var bara ett par timmar av mitt jullov när jag kände mig någorlunda glad. Mina dagar spenderades mest i soffan, varvade julfilmer med böcker och lite julmat däremellan. Också att se andra så glada och lyckliga får mig att vilja sjunka genom jorden. Ibland så kommer livet emellan och jag gör det kloka beslutet att pausa vardagen. Nu behöver jag inte känna press över att visa det fina och roliga i min vardag. Nu får jag bara fokusera på mig själv ett tag. 
 
Ta hand om er, vi ses i 2021.
 
 
6
Linnea P.

Det är ledsamt och sugigt att du känner sådär men otroligt uppfriskande att du skrev om det. Känns som att alla måste kunna relatera till det du beskriver. Tycker det är sällan man ser nån hantera avundsjuka på ett så här sansat och rakt sätt som du gör, och visst fasen går avundsjuka i perioder, just som du säger. Aldrig tänkt på det förr men det klickade på plats där. På nåt lustigt sätt så VAR det här ett peppande och fint inlägg ändå, i alla fall för mig. Hoppas du mår bättre snart!

Alice

Precis som Linnea (ovan) skriver är det tråkigt att du går igenom den här perioden, och du är inte ensam. Jag har följt din blogg ett tag nu och jag vill påstå att du är den som har inspirerat mig till att läsa böcker, och nu finns det inget jag hellre vill göra om dagarna. I dessa tider föredrar jag att försvinna in i böckernas värld för att det är lättare att göra så, än att hantera den verklighet som man själv befinner sig i.

Det är nog viktigt att ibland ta ett steg tillbaka och ge sig själv det andrum man behöver för att kunna hitta sitt inre frid. Du är en inspiration för mig och många andra, så tack för alla kloka ord och tips du har delat. Jag hoppas att du med ljusets återkomst (snart iaf..) finner en balans och att vi får fortsätta följa dig. Du är klok, och även om du skriver att du har fastnat i ett hamsterhjul, så vet jag att du en dag kommer känna att du är på rätt väg i livet. Ta hand om dig!

Svar: TACK fina du! Detta rörde mig nästan till tårar! Du är underbar!
Hemma Hos Felicia

Josäfin

åh vad jobbigt, fyfan är ju så himla mörkt och skit nu iom pandemin plus världens mörkaste höst / vinter. Bra att ta ett steg tillbaka och andas lite ♥ ta hand om dig!

Annette Nyberg

Jag googlade och hittade dig nu.
Det är som att du nämner känslor som även jag har och det känns lite hopplöst nu.
Hoppas du hittar tillbaka till dig och gnistan ❤

Beatrice Jakobsson

Låter klokt att ta paus för att man behöver det! ❤️

Beatrice Jakobsson

Låter klokt att ta paus för att man behöver det! ❤️