It's december

Glad torsdag! Här rullar livet på som vanligt, inget utav det ovanliga har hänt, utan det är samma gamla vanliga rutiner som gäller. De här dagarna innan jul känns ovanligt långa och tråkiga. Vi får bara kämpa oss igenom det tror jag. Iallafall så tänkte jag dela med mig av lite bilder från förra veckan, en liten veckosammanfattning helt enkelt. Det fanns ett par mysiga bilder från föregående vecka men det var inte många. 
 
Detta är vad jag gjorde förra veckan:
 
Vi hade möte med jobbet på nya cafét i stan, Pharmacy Cafe. Riktigt mysigt var det och jag provade deras yoghurt med granol och bär. Otroligt god. Till det drack jag en cappuccino.
 
 
En frukost, lunch och middag. Har bland annat ätit gröt med banan, jordnötssmör och lingon. Som vanligt. Inget nytt där. Jag har resq:at mat från Juku, bland annat en tofu wok med ris för 4€. Vilket kap. Och supergott. Jag har även ätit risgrynsgröt, det bästa jag vet i matväg på julen!
 
 
Kaffekaffekaffe. Kaffemaskinen används flitigt här i detta hushåll. Fick även hem en bok på posten, boken bakom serien Unorthodox. Ni kan läsa vad jag tyckte om den i tidigare inlägg. 
 
 
Hemma mys. 
 
 
Blev också en spontan trip till Nykarleby för att hälsa på syster och Noelle. Det fikades, lektes, vi sjöng och dansade. En mysig eftermiddag! 
 
 
Och låt oss inte glömma jultårtorna. Hemma hos Anna-Sara bjuds det alltid på något smarrigt.
 
Juku Vaasa - Nykarleby - cappuccino - havregrynsgröt - jultårta - pharmacy cafe - risgrynsgröt - unorthodox - veckosammanfattning
2
Emelie

Alltså dina bilder ger sån myskänsla🥺

Siri

Älskar snögubbe-muggen, så himla gullig 😍