Jag är tillbaka

Hallå! Jag är tillbaka efter en mini vacay till Uppsala. Så här i efterhand så inser jag att resan var välbehövd, ibland behöver man byta miljö och ta det lugnt för en stund. Man inser det inte förrän man är tillbaka. Jag är nu laddad med ny energi och redo att ta itu med jobb och det vardagliga livet. Som sagt så har det gått tre dagar sedan jag landade och har nu kommit igång med rutinerna igen. Dock verkar det som att jag dragit på mig en lätt förkylning som gör att jag vaknar klockan 6 på morgonen. Men jag klagar inte, det finns inget bättre än att börja morgonen med te och en film. Men jag hoppas också att denhär förkylningen ska vara borta illa kvickt. Jag har definitivt inte tid att vara sängliggande nu.
 
Men Uppsala var härligt. Jag har passat på att ta det lugnt, äta riktigt god mat, se många filmer, mysa, äta riktigt goda frukostar och jag hann även prova en riktigt god semla. Jag kan nog säga att helgen får 5/5, superbra. Det kommer komma upp ett inlägg med lite härliga bilder från helgen under veckan, det kan jag lova er. 
 
jag blir alltid så faschinerad över hur världen ser ut uppifrån. Jag kan inte låta bli att ta en bild, eller två! Det som är så fint är ju att under resans gång så förändras utsikten, den blir bara vackrare och vackrare! Så fint!
 
Jag råkade ju dock timea in min hemresa med stormen Ciara. Jättespännande när man ser flyg efter flyg bli inställda på Arlanda. Men jag hade tur, flyget var inte ens försenat och landade precis när det skulle i Vasa. Flygresan kanske inte var den mysigaste den heller, landningen var rätt skakig och guppig. Men ner kom vi iallfall. Det är inte ofta jag varit med om jobbiga flygresor, men nu vet jag ju att jag även överlever dem. Bara att bita ihop. 
 
Hoppas att även ni haft en superbra helg, att ni hunnit njuta av ledighet, kanske någon god pizza i fint sällskap eller en mysig film med lite chips och dipp. Hoppas att även ni är laddade med energi inför veckan. Nu kickar vi igång denna vecka! Ta hand om er!
finnair - stormen Ciara - uppsala
2
ajlimullersandvik.blogg.se

Mysigt! Jag har flugit i många guppiga helvetesresor, men det är mest när vi flugit över alperna och landat just där, huuuuuuvvaaaaa. Vackert dock, helt klart ;)

Angelica Wåhlin

Åh, då var du min hemstad! Så kul :)