Måndagslistan

Godmorgon! 
 
Ny vecka och måndag igen. Här har ni en som jobbade kväll hela helgen, lite sliten och trött men jag tog mig igenom. Denna vecka blir det en kort arbetsvecka på två hela dagar eftersom att jag på onsdag åker iväg till Sverige. Ska bli skönt med en liten minisemester såhär i början av året. Tänkter också köra på en liten lista så här måndagen till ära: 
 
Dagens mående: rätt sliten men ändå pågång. Jobbade kväll igår och har morgonpass idag. Men när man är igång så går det bra. Mycket kaffe är lösningen på problemet. Men annars är jag på riktigt bra humör. Det är en bra måndag.
 
Dagens borde: Jag borde städa lägenheten och packa. Min mamma ska bo här så länge jag är i Sverige och jag kan ju inte lämna alla dammtussar åt henne precis. Och att packa är ju alltid svårt att börja med, det känns som att det kräver en stor hjärnkapacitet för det. 
 
 
Dagens frisyr: På jobbet är det fläta som gäller, annars får håret vara i en stor boll på huvudet. Imorgon ska håret tvättas och innan det så är det inte en vacker syn precis haha.
 
Dagens klädsel: När jag börjar klockan 8 så är det nog det första bästa jag hittar i garderoben som gäller. Idag fick det bli en hoodie med ett par bekväma byxor. På jobbet är det kökskläder och när jag senare kommer hem mjukiskläder och tofflor. 
 
Dagens planer: Jobb jobb jobb. Göra en riktigt god middag efter jobbet, kolla serier (har precis börjat se Virgin Rivers och jag är hooked) och dricka te. Och kanske börja packa. Kanske. 
 
Dagens längtan: Till onsdag när jag får hoppa på flyget till Sverige. 
 
Dagens tips: Keshas nya album. 
 
Dagens materiella vill ha: Jag har precis köpt en hylla till mitt kök. Den är fortfarande hemma hos mina föräldrar men snart så anländer det till lägenheten. Men den längtar jag lite efter. 
 
Hoppas ni får en riktigt superduperbra vecka! ♥
lista