Boktips - om en sekt på Dimön

Bokserietips! Jag har tidigare tipsat er om Mariette Lindstein, bland annat Vit krypta, en riktigt bra bok om jag får säga det själv. Mariettes böcker har ett tema som återkommer i alla hennes böcker och det är just sekter. Hon har själv tagit sig ut ur en sekt och mycket av handlingarna i böckerna är inspirerade av hennes upplevelser. Och det är just det som gör böckerna mer verkliga och spännande. 
 
Idag vill jag tipsa er om bokserien som handlar om en sekt på Dimön. 
 
 
Jag hade väldigt svårt att lägga ifrån mig första boken i serien, Sekten på Dimön. Jag ville ta reda på hur det hela skulle sluta, vad håller egentligen Oswald på med och vilka hemligheter är det som döljer sig på herrgården? Om det vill läsa något spännande nu när vi ändå måste sitta inne, klicka hem dessa. Du kommer inte att ångra dig. 
 
 
Bokserien började faktiskt som en trilogi men läsarna älskade den så mycket och ville ha en fortsättning så Mariette har nu precis i skrivnade stund släppt bok nummer fyra, Requiem på Dimön. Ja, ni vet vad jag kommer att göra nu i några veckor framöver. Jag har också svårt att fastna för just bokserier eftersom att det ibland är svårt för mig att komma ihåg vad som hände i föregående bok, jag läser ju ändå rätt så många böcker haha. Men just denna är så fängslande! 
 
 
 Här hittar ni nog mig resten av veckan! Hoppas att även ni får några mysiga lässtunder här framöver! ♥
Sekten på dimön - bokserie - boktips - harper collins - mariette lindstein - requiem på dimön
1
Emelie

Tack för härliga boktips!

Svar: Det var så lite!! :)
Hemma Hos Felicia