Boktips - Dödsuret

För en vecka sedan damp denna bok ner i min postlåda. Både glad och förvånad att jag fått ett recensionsexemplar av Kjell Erikssons nyaste kriminalroman Dödsuret. Det är andra boken i Kjells nya trilogi om utredaren Ann Lindell. Den första boken i serien blev utmämnd till Årets bästa svenska kriminalroman 2019, det låter ju inte alls dåligt. Kjell var en ny författare för mig så jag var väldigt spänd på att få ta del av hans författarskap. 
 
 
"För fyra år sedan försvann en kvinna spårlöst från Gräsö utanför Roslagens kust. Fallet har förblivit olöst. När Ann Lindell får ett tips om att den saknade setts vid liv kan hon inte låta bli att börja nysta i historien, trots att hon sedan länge slutat arbeta som polis. På Gräsö finns även Lindells gamla kärlek Edvard, och med hans hjälp får hon öborna att berätta om den där sommaren då allt förändrades. Men vem talar sanning och vem ljuger? Samtidigt som Ann fogar samman pusselbitarna håller sig någon gömd i en övergiven stuga på ön. Någon som är ute efter hämnd."
 

 
Jag hade inte läst första boken i serien men det är en fristående bok så det var inte alls svårt att hoppa in i händelserna och huvudpersonerna. Kjell har verkligen byggt upp denna roman så att alla pysselbitar faller på plats när du läser de sista sidorna. Jag gillar sådana böcker, ibland blir jag lätt uttråkad under de sista sidorna när en bok ska knytas samman men här satt man nog på helspänn till slutorden. Den får 4/5 av mig! ♥
 
Tack Ordfront Förlag för recensionsexemplaret!
boktips - dödsuret - kjell eriksson - ordfront förlag - recensionsexemplar