Boktips - Ett hem att dö för

Idag har jag ett nytt boktips till er. Lina Arvidsson är en ny författare för mig, hon är journalist och är bosatt i Stockholm. Jag har precis läst ut hennes spänningsroman Ett hem att dö för och jag kan meddela att jag suttit uppe sent om kvällarna för att jag haft svårt att lägga ifrån mig denna bok. I boken får du följa med Hanna som jobbar inom äldreomsorgen och hoppar från lägenhet till lägenhet. En dag får hon ett erbjudande om att vattna växter hos ett par som ska vara bortrest ett par veckor och det är hon inte sen med att tacka nej till. Varje slant är viktig. Men uppdraget får en liten twist när det dyker upp en gammal kompis till paret som gömmer sig i parets hus. 
 
Nej men alltså ni fattar inte hur bra den här boken var!!! Hon har också en ny bok som släppts, Blåmärken och den kommer absolut upp på min to-read lista!! 
 
 
"22-åriga Hanna bor i ett kollektiv i en förort till Stockholm. Hon arbetar som timvikarie på hemtjänsten och drömmer om en egen bostad. När hon får frågan om hon vill dryga ut kassan genom att vattna blommorna hos ett bortrest par, som bor i ett vackert villaområde, tar hon chansen. Men Hanna upptäcker snart att det finns någon mer än hon själv i huset. "Någon" visar sig vara Simone, som säger att hon är vän till husägarna och att hon gömmer sig från sin våldsamme ex-pojkvän. Men vem är Simone egentligen? Och vad är hon ute efter? När Hanna slutligen genomskådar Simones lögner är det för sent, hon har redan förvandlats till en bricka i Simones spel för att ta över huset - till vilket pris som helst."
 
 
5/5 ♥
Lina arvidsson - boktips - böcker - ett hem att dö för - lind & Co
1
mammatillmirakel.blogg.se

Åhh älskar boktips 📖☕🙌🏻 tack och ha en fin helg!

Svar: Tack desamma finis! :)
Hemma Hos Felicia