Fyra serietips i november

För mig är november en månad där jag plöjer igenom serie efter serie. Under de senaste veckorna har jag sett fyra stycken som jag vill tipsa er om. Kanske ni hittar någon som kan rädda höstmörkret för er. De serier jag vill tipsa er om idag kan ni hitta på Netflix och det är serier jag har sett klart inom ett par dagar. Väldigt fängslande och spännande. 
 
 
1. The Queen's gambit
 
 
The Queen's gambit handlar om Beth som under hennes tid på ett barnhem blir mästare på schack. Under seriens gång får man följa med Beths up's and down's. En genialisk serie, så fängslande. Avsnittena ligger på cirka 1h och mini serien har åtta stycken avsnitt. Det sträckkollar man lätt under en helg. 

 
2. Kärlek & Anarki
 
 
En ny svensk serie på Netflix som utspelar sig på ett bokförlag. Den handlar om förbjuden kärlek, utmaningslekar och svek. Men det var något med den här serien som fick mig att vilja se mera. Efter sista avsnittet är jag nu redo för en säsong 2. Avsnittena är cirka 30 minuter långa och säsong 1 har åtta avsnitt. För en ledig eftermiddag!

 
 
3. The Alienist
 
 
The Alienist utspelar sig på 1890, där man får följa med psykologen Laszlo Kreizler som ska utreda flera sammanhängande mord. Han teamar upp med John Moore, en illustratör samt sekreteraren Sarah Howard. Jag har endast sett första säsongen men jag är så spänd på vad som ska hända i säsong 2. Ni som känner mig vet att det här är definitivt inte en serie jag vanligtvis skulle titta på, men jag blev tipsad av en jobbkollega att se denna och jag var fast redan efter första avsnittet. 

 
4. Deadly Class 
 
 
En nyhet på Netflix. Deadly class är baserad på en serietidning som utspelar sig på 1980. Serien handlar helt enkelt om ungdomar som börjar i en skola där de blir tränanade till att bli proffsiga mördare. Jag är mitt uppe i denna serie men den är väldigt spännande. Och galen. Jag kan säga att jag föll direkt för trailern, den är precis i min smak!

Hoppas ni hittade något som ni kan se i höstmörkret! Ha det gött!
deadly class - kärlek & anarki - netflix - the alienist - the queen's gambit - tips - trailer
2
mammatillmirakel.blogg.se

Åhh måste verkligen se den där kärlek och anarki. 😍

Svar: Ja men det tycker jag du ska göra!! Superunderhållande! :)
Hemma Hos Felicia

Lena

Älskade The Queens Gambit. Fantastiskt fotografi och skådespelarvalet var verkligen spot on :D