Lilla jul hemma i Larsmo

Som jag nämnde snabbt i mitt föregående inlägg så spenderade jag helgen i Larsmo. I Finland är det en tradition att fira lilla jul, så att man ska få en liten försmak av vad som komma skall och det firas alltid lördagen innan första advent. Det är då man börjar pynta, äter lite julgröt och kanske ser någon julfilm. Men det viktigaste är att familjen samlas och att man gör något mysigt utav det hela. Även lillajultomten brukar smyga omkring och lämna några små paket. Hela lillajulsgrejen var väldigt roligt när man var mindre så nu när vi har Noelle med oss (min systerdotter) så ska vi börja föra in traditionen igen. Dock nu när Coronan finns bakom knuten så fick vi ju begränsa oss lite med antalet gäster. Men jag hoppas att vi i framtiden kan bjuda in hela tjocka släkten och äta riktigt god julbuffé. 
 
 
En uppfriskande promenad i det "fina" vintervädret. Lite snö hade vi ju iallafall på marken men det var väldigt dimmigt och kallt ute.
 
 
Till lunch blev det julgröt, så gott! Det är bland det godaste jag vet på julbordet. Det och morotslådan är solklara favoriter! Och ja, jullimpan såklart.
 
 
Till efterrätt bjöds det på kaffe, jultårtor och pepparkakor från Fagerudds Bageri. Och Aurora var självklart med hon med och firade lillajul.
 
 
Lilltösen! En riktigt söt liten tjej! ♥ Noelle var klädd i en superfin grön klänning dagen till ära, så festfin var hon. Matchade mamma som hade en röd härlig stickad tröja. 
aurora - julgröt - jultårtor - larsmo - lilla jul - lunch - moster - pepparkaka - systerdotter
2
Vicki

Älskar dej !!! <3 <3

Tess

Vill också ha snöööö!!
Jättemysiga bilder, hoppas att allt är bra med er.
Kram