Back from Oulu

Vilken härlig helg jag har bakom mig. Jag och mamma har som sagt spenderat 3 dagar i Uleåborg. Det är alltid roligt och spännande att upptäcka en ny stad. Vi hade också väldigt tur med vädret, solen värmde varje dag och temperaturen låg runt 15 grader vilket jag var väldigt tacksam över. Det kommer dyka upp lite bilder här i veckan men jag börjar med lite hopplock från resan!
 
Jag kände också att jag behövde komma bort från Vasa ett tag, byta miljö och se något nytt, äta massa gott och dricka ett glad vin. Det var på min to-do-list under helgen. Och det var precis vad vi gjorde! 
 
 
Jag innan avfärd, redo att hoppa på tåget!
 
 
Självklart använde vi mask under vår tågresa, kändes lite konstigt men vi vande oss ganska snabbt. Redan på hemvägen kändes det som att det nu hör till vardagen. Och nu när vi kanske måste börja använda ansiktsskydd oftare så var det här en bra start för mig. 
 
 
Fika på Coffee House
 
 
Lyxlyxlyx.
 
 
Under vår vistelse bodde vi på Lapland Hotels! Superfint hotell, bra service och jag kände mig supersäker med tanke på hygien. Alla i personalen använde ansiktsskydd, det fanns käsidesi överallt och de rengjorde ytor och handtag väldigt ofta. Det uppskattas!
 
 
Vi upptäckte även köpcentret, lite shopping blev det!
 
 
På söndagen upptäckte jag Uleåborg på egen hand, strosade runt till bland annat Uleåborgs slott och tog fina bilder av det höstiga Uleåborg! Det kommer att dyka upp på bloggen i veckan! ♥
Oulu - Uleåborg - ansiktsskydd - coffee bouse - corona - disney - frozen 2 - lapland hotels - ravintola puistola