Födelsedagsveckan i bilder

Återigen är vi tillbaka med en veckosammanfattning. Alltså hallå, dagarna bara springer iväg. Vi är ju snart inne i november dessutom. Förra veckan var de ju som sagt min födelsedagsvecka, en vecka där jag sätter fokus på mig själv och gör endast saker jag mår bra av. Iår blev det inte så mycket utöver det vanliga eftersom att det känns som en synd att ens gå ut på stan just nu. Men lite roliga saker fick jag in i schemat förra veckan. 
 
Här kommer ett gäng bilder från min födelsedagsvecka: 
 
 
Jag invigde min "nya" secondhand fyndade vinterjacka eftersom att det helt plötsligt blev kallt. Temperaturen låg väl runt 0, +3 eller något sådant och då åker nog vinterjackan på för mig. Den är så fluffig och mysig och jag gillar att den är hög i kragen. Perfekt när det är kallt ute.
 
 
En lunch från veckan, nudelwok med mina favortgrönsaksbullar från Apetit. Hittas i frysdisken. Så goda! ♥
 
 
Två olika sorts väder, i början av veckan var det höst, på min födelsedag (onsdag) var det snö ute). Hösten i Finland liksom.
 
 
Ville också dela med mig av mitt favoritsnack, äppel med kanel. Så gott. Jag äter sällan äppel utan kanel nu för tiden. Men om ni inte testat, gör det idag. 
 
 
På min födelsedag fick jag besök av mamma. Vi valde att bara ta det lugnt hemma hos mig, prata lite, umgås och äta gott. Vi hoppade in i bilen för att köpa hem lite god lunch till oss. 
 
 
Vi tog oss till Sweet Vaasa och däe fanns så mycket gott att välja bland sötsakerna, och visst kom något smarrigt med oss hem också!
 
 
För mig blev det en autumn salad, min nuvarande favorit hos Sweet Vaasa och till efterrätt blev det en bluberry mousse cake. Lite osäker om den hette det, men oj så god den var! Vi drack kaffe och hade det gött!
 
 
Min födelsedagskväll spenderade jag tillsammans med Elin och Anna-Sara, vi drack lite te, åt choklad och spelade lite spel. Supermysigt. Det var precis såhär jag ville spendera min kväll, det var det jag behövde för att må bra! ♥
 
 
Dagen efter min födelsedag kände jag mig plötsligt riktigt vuxen och bokade in en akut tandläkartid för min visdomstand. Den har länge krånglat och just då hade jag haft ont i tre dagar. Så jag fick en tid samma dag, besöket tar mig mindre än 20 minuter och jag kommer ut med en visdomstand mindre. Inte vad jag trodde när jag bokade tiden samma morgon. Men nu känns det mycket bättre, så glad att äntligen bli av med den. 
 
Och jag ResQ-ade lite ingefära shottar från Espresso House också, tänkte att det kan ju vara bra nu i förkylningstider och så. Och de från Espresso House är inte allt för starka. Riktigt goda!
 
 
Jag har sett 3 filmer under veckan. 1. Hocus Pocus, obligatoriskt att se den nu i hösttider. Jag tror jag såg den för första gången för två år sedan och nu är det en tradition. 2. Onward. Den nya Disneyfilmen har nu anlänt till Disney + och jag har länge varit sugen på att se den. Och den var så bra, se den! 3. The Intern. I söndags ville jag bara se något enkelt och bra, så valde the Intern. Har sett den en gång tidigare men gillade den. Den är så mysig på något sätt. 
 
 
Som avslut på min födelsedagsvecka så blev det soffhäng hela söndagen, jag åt massa godis och choklad, kollade film och bara chillade. Jag hade en dag då jag inte brydde mig om något. Bara levde i nuet. Det var så härligt! 
 
För att summera födelsedagsveckan så måste jag säga att den ändå var riktigt bra. Fastän jag inte hade så mycket inplanerat så blev det ändå succée utav det. Jag fick spendera min vecka med personer jag verkligen tycker om och som får mig att må bra, jag åt saker jag verkligen gillade och köpte små spontana presenter till mig själv. För att det var jag värd! Men nu lämnar vi födelsedagsveckan bakom oss, vi tackar för en fin vecka och ser nu framåt igen. Nu är vi tillbaka i vardagsrutinerna! 
Espresso House - Sweet Vaasa - Vaasa - apetit - disney plus - födelsedagsvecka - grönsaksbullar - hocus pocus - ingefärsshot - loppis - lunch - lösgodis - mellanmål - onward - second hand - tandläkare - veckosammanfattning - äppel och kanel
1
Anna

Äpple med kanel är ju så gott! Mikrar man dessutom någon minut blir det extra gott!

Svar: ååh det har jag aldrig testat!
Hemma Hos Felicia