Förmånliga julkalendrar

Som jag skrev i ett tidigare inlägg så har jag redan klickat hem min adventkalender. Det är kanske det bästa jag vet med december (förutom alla snacks, som Aladdinaskar, pepparkakor och jultårtor) och det jag oftast ser framemot. Varje år har jag och mina vänner en lite lyxigare adventskalender som vi delar på, förra året körde vi på Glossybox adventskalender vilket kändes väldigt lyxigt. Det är ett tips om man inte vill spendera över 100€ på en adventskalender. 
 
Idag tänkte jag tipsa er om ett par adventskalendrar under 100€, om man vill unna sig något lite extra nu under juletider så har jag de perfekta kalendrarna här för er. Allt från skönhetskalendrar till godis och diverse! Spännande, eller hur. Vi börjar inom skönhetskategorin där jag vill tipsa er om 4 stycken olika: 
 
 
 
1. Skönhet och makeup
 
1. Rituals 2D calender. Rituals har både en 2D och en 3D kalender, den första är mycket mer förmånligare än den andra men den i 3D är så vacker, den kan ni hitta HÄR. Priset på denna ligger runt 58-62 €, lite olika på olika websidor. Men denna har iallafall jag och mina kompisar spanat in för detta år. Den är så fin. 
 
2. The Body Shop. Varje år har de så fina och roliga kalendrar och jag gillar att de har tre olika i tre olika prisklasser så att det ska passa alla. Den billigaste ligger på 79 € , denna lila. Och jag gillar The Body Shops produkter så något år måste jag testa denna!
 
 
3. Nivea Advent calendar. En väldigt förmånlig kalender. Och så fin! Denna ligger mellan 39-49 € beroende på websida. Denna skulle jag lätt kunna köpa till mig själv!
 
4. Biotherm Holidays. Biotherm har väldigt bra produkter och denna adventskalender är både förmånlig och fin. Kalendern kostar 72,90€ på Lyko.fi. Hade gärna haft denna iår också. Kan man ha flera haha?
 
 
2. Kaffe- & tekalendrar
 
Förra året hade jag en kaffekalender och det var en succée. Det är något jag vanligtvis dricker varje morgon och det var så roligt att få testa en ny sort varje dag. Och de räcker också ganska länge. Jag kunde använde en påse i 2 dagar, beroende på hur mycket man dricker då. Jag vill tipsa er om två stycken, Kaffe Adventskalendern till vänster och en kaffekalender från Nabo Store. Priset för dessa ligger runt 50€, den från Nabo Store är lite billigare (och om du använde koden "kompis" får du 10% rabatt). Jag kommer köra på kaffekalender även detta år!
 
 
Och för er som inte dricker kaffe så vill jag tipsa er om en tekalender från Enligsh Tea shop och en från Pukka. De är lite mer förmånligare än kaffekalendrarna. Den från English Tea shop kostar 20€ och den från Pukka ligger runt 16€. Om man är en teälskare så skulle jag unna mig en sådan iår. Tänk er att varje decemberkväll få avsluta med en rykande kopp te från adventskalendern! 
 
 
3. Roliga adventskalendrar
 
Det kan också vara roligt att ha något att se framemot varje morgon, som de här två adventskalendrarna. För det stora Harry Potter fanet så vill jag tipsa om en kalender med olika Harry Potter strumpor. Alltså hur rolig!? Och strumpor är ju något man alltid behöver. Nu kan du få 24 stycken för 50€. Och till dig som älskar Friends, en kalender med Friends tema. Kan ju vara lite roligt. Den kostar 35€. 
 
 
4. Godis och choklad
 
Det finns hur många godis- och chokladkalendrar som helst. Ni hittar de billigaste i affären, ni vet Kinder, Mars, Fazer osv. Jag vill tipsa er om två stycken som ger lite extra lyxkänsla i vardagen. Lakrids by Bülow har en väldigt fin kalender med 24 olika sorts lakritsbitar i olika smaker. Denna kostar 35 € men helt klart värt priset. Om man är ute efter en lyxdecember kanske? Jag vill också tipsa er om en kalender med Baileyschoklad. Chokladtryfflar med Bailysfyllning? Kanske det är något för dig iår? Denna kostar 25 €, klicka hem den nu på direkten! 
 
 
Vad kommer ni ha för adventskalender iår? Blir det någon god chokladkalender eller en lyxig skönhetskalender kanske? 
adventskalender - baileys - biotherm - coolstuff - english tea shop - harry potter - julkalender - kaffekalender - lakrids by bülow - nivea - pukka tea - rituals - tekalender - the body shop
5
mammatillmirakel.blogg.se

Vilka fina kalendrar ❤️ har själv kaffekalendern från nabo ☕ kram

Svar: ååh hoppas min kommer snart!
Hemma Hos Felicia

Nina

Jag beställde 2D Rituals kalendern från Kicks, när jag gjorde det fanns det -20% rabattkupong så den blev nåt på 50€ :) Den stora kalendern går ej att beställa till Finland, testade två gånger och fick bara pengarna tillbaka. Det beror på att de inte kan posta hit med aerosol burkar därifrån :(

Svar: attans, konstigt att det inte går att beställa den hit! Men härligt att du fick lite rabatt också! :)
Hemma Hos Felicia

Danielas Dagbok

Ååh vilket mysigt inlägg och SÅ många bra tips!!! Hade ingen aning om att Nivea har en julkalender, men nu känns det som att det kanske är den som borde bli min kalender i år??

Svar: ååh ja med det tycker jag att du ska göra , den kan nog vara något för dig! Något roligt att se framemot i december! :)
Hemma Hos Felicia

Pauline

så roligt med kalendrar, skulle vilja ha den med vänner men gillar inte att beställa från utomlands...

Svar: Jag tror dock att Friends kalendern är från en sida i Sverige så jag tror att det borde gå bra! :)
Hemma Hos Felicia

Marias memoarer

Jag älskar dessa vuxenjulkalendrar 😊 Jag har haft skönhetskalendrar tre år (Dermosil, Yves Rocher och Rituals). Men i år blir det en tekalender och en doftljuskalender 😊👌

Svar: ååh men doftljuskalender låter ju så himla mysigt!! :)
Hemma Hos Felicia