My wishlist

Hej på er! Jag hoppas att allt är bra med er angående vad som händer i vår vardag just nu. Det känns som att vi lever i en helt annan värld just nu. Jag känner mig osäker, rädd och väldigt ensam i den stora läskiga världen just nu, men vi sitter alla i samma båt vilket gör att det känns mindre ensamt. Det kommer att vara en tuff period här framöver men vi kommer att ta oss igenom det! 
 
Men till något roligare, min födelsedag närmar sig med stormsteg. Vi är redan inne på den sjätte oktober och nu är det snart bara 2 veckor kvar innan den stora dagen. Detta år kanske det inte blir lika festligt som tidigare år men jag ser ändå framemot min födelsedag. Ni som känner mig vet att jag varje år har en "birthday week", en vecka där det är helt okej att unna sig ALLT man nånsin velat ha. Det är okej att köpa dedär skorna du trånat efter i veckor eller dendär kakan du längtat efter att få äta. För man fyller ju bara år en gång om året och självklart är det okej att äta tårta till frukost i en hel vecka om det är det man vill. Allt är okej under "the birthday week". 
 
Just nu är födelsedagsveckan fortfarande väldigt oplanerad, med tanke på corona situationen, men jag har iallafall finslipat på en önskelista. Oftast när jag frågar andra vad de önskar sig till födelsedagspresent så får jag oftast till svar att de inte önskar sig något speciellt, att de har allt de behöver. För mig är det väldigt jobbigt eftersom jag vanligtvis har väldigt svårt att köpa presenter till andra, jag vill ju ge den perfekta födelsedagspresenten ju. Därför uppskattar jag oftast när det finns en önskelista. Idag tänkte jag dela med mig av min till er:
 
 
1. Kaffekapselmaskin
Kaffe är något jag dricker varje dag och är alltid ute efter nya och goda smaker. Jag har gått från vanlig billig kaffekokare för 20€, till en kaffepress som har varit succée! Älskar min kaffepress. Men nu vill jag ta steget längre och prova en kapselmaskin. Denna från Nespresso har jag spanat in!
 
2. Ghd hot rise brush
Jag är väldigt trött på mitt hår, det är väldigt livlöst och tråkigt och oftast har jag det uppe i en knut eller i en hästsvans. När jag såg denna borste från GHD i en av Bianca Ingrossos vloggar så blev jag väldigt intresserad. Kan denna hjälpa mitt livlösa hår att få volym? Men den har hamnat på min önskelista!
 
3.Choklad
Vem blir inte glad av choklad? 
 
4. Sängkläder
Det är något jag sällan köper själv men något jag egentligen borde köpa oftare. När ni tänker efter, hur länge har ni inte haft de sängkläder ni använder just nu? Handen på hjärtat så har jag kvar vissa påslakan från min högstadietid. Alltså hur tänker jag? Tror jag ska kasta dem på en gång. Så jag önskar mig stilrena sängkläder, de på bilden är väldigt fina! Vitt, grått, pastell funkar också bra!
 
5. Urbanears luma
Min syster hade fått ett par Airpods av sin sambo till födeseldagspresent och jag testade dem här i veckan. Jag har varit lite skeptisk till att de faktiskt hålls fast i mina öron, men jag blev positivt överraskad. Så nu har Urbanears senaste modell Luma åkt upp på min önskelista. Och spana in den fina färgen! ÄLSKAR!
 
6. Väska från Loungfly
Jag är besatt av disneyväskorna på Loungfly. Det finns hur många som helst, de är så fina och jag skulle kunna ha en av varje modell. Har länge spanat in dessa, och det kan vara att jag (under min birthday week) klickar hem en sådan. Det tuffaste beslutet kommer ju vara att välja vilken jag vill ha. 
 
7. Sällskapsspel 
Något jag länge velat ha är sällskapsspel. Det skulle vara så skönt att ha ett urval med sällskapsspel hemma så att man kan ta fram och spela något när man har gäster över. Här ovan är två exempel, Monopol med Frozen tema och Cards agains humanity disney edition. Vet inte om de går att beställa till Finland men drömma kan man.
 

Gör ni också upp önskelistor till er födelserdag ? 
Frozen - birthday week - cards against humanity - disney - födelsedagsvecka - ghd - loungfly - marabou - monopol - nespresso - urbanears - önskelista
1
Anna

Bra variation på listan minsann!
Kaffemaskinen är ju urläcker!