Out for dinner

Låt oss förflytta oss tillbaka till Uleåborg. Visst, vi får gå ut och äta här i Vasa men jag försöker verkligen hålla mig hemma så mycket det bara går. Man börjar alltid sakna något när livet blir begränsat. Så jag får istället kolla tillbaka till helgen i Uleåborg. Första kvällen gjorde vi oss fina för en middag på Ravintola Puistola.
 
 
Supermysig rosa byggnad. 10/10 utseendemässigt. Tänkt att kunna sitta här en sen sommarkväll, med ett glas vin i handen, bara ben och fint sällskap. 
 
 
Jag klär sällan upp mig så jag valde att gå all in ikväll. Med en lång grön klänning från Lindex och ett bälte jag fyndat second hand för ett tag sedan. Oftast sä känner jag mig väldigt obekväm i tighta klänningar men jag gick mot alla sådana känslor ikväll. Jag kände mig snygg och självsäker!
 
 
Till att börja med, restaurangen var supermysig, bra meny och väldigt trevlig lokal. Och maten var också bra. Men om det är något jag måste klaga på så är det hur vi blev betjänade under kvällen. När vi anlände kändes det vimsigt och rörigt, vi visste inte riktigt vem som skulle visa oss till bordet. Men till sist viftade en man till oss och tog oss till ett bord och gav oss 1 (!!) meny + dryckeslista. Lag inte ett öga på mig utan pratade endast med mamma. Jag kände mig ignorerad och och bortprioriterad av vår servitör. Det blev en riktigt konstig stämning. Om jag inte minns helt fel så lät han bara mamma provsmaka vinet och åt mig hällde han upp direkt. 
 
Men när vi fick maten glömde vi bort situationen och fokuserade på vad vi hade framför oss istället.
 
 
Maten får en 4/5, min vegetariska rätt var väldigt god och vi tog en creme brulee till efterrätt. Det stod att den skulle innehålla hjortron men vi kunde inte riktigt hitta den i vår efterrätt. Men den var ändå god! Betjäningen får en 2/5, där var vi inte riktigt nöjda. Man vill ju känna sig välkommen på en restaurang men jag kände mig definitivt osynlig. 
 
Men jag vill ändå rekommendera Ravintola Puistola. Intill finns också ett café med läckra bakverk. Om inte så prova det. Det såg helt gudomligt ut!
 
Uleåborg - lapland hotels - lindex - middag - outfit - ravintola puistola
2
Emelie

Såg då gott ut 😍

Svar: eller hur!! :D
Hemma Hos Felicia

Emelie

Såg då gott ut 😍