An autumn day with mom

Mamma har varit och hälsat på i veckan, hon behövde lite avkoppling och komma bort från vardagen lite. Hon hade bokat rum på Sokos hotell Vaakuna i centrum och vi passade på att ha lite lyx tillsammans. Vi strosade i lite butiker och jag hittade bland annat några nya plagg till höstgarderoben! Vi har sen tagit det lugnt och haft en riktigt slappdag. Ibland är det precis det kroppen behöver. Och det är alltid skönt att ha mamma här i ett par dagar. 
 
 
Spana in den vackra tavlan i vårt hotellrum!
 
 
Vi drack även min favoritprosecc på rummet och pratade om allt mellan himmel och jord. Eftersom att vi inte ses så ofta är det mycket som vi behöver ventilera om.
 
 
Den lila färgen har återvänt till min garderob! Jag var bara tvungen att köpa denna fina halsduk från H&M. Och jag hittade den nya Maraboun inne på Citymarket. Jag har nu testat den och jo, den är god men smakar inte så mycket cookie cough som jag hade velat. Stora cookie dough bitar hade gjort susen!
 
 
Vi avslutade dagen med en middag på 1h + kök. Till förrätt blev det en rätt med getost, väldigt vacker och smakrik. Till huvudrätt valde jag deras tagliatelle med kantareller. En succée om jag får säga det själv. Älskar kantareller!! Detta var liksom pricken över i:et för denna dag och kunde inte ha avslutat dagen på bättre sätt!
1h+k - H&M - Sokos Hotel Vaakuna - Vaasa - cookie dough - hotelliv - kantarellpasta - lila - marabou - middag - prosecco - tagliatelle
5
Carolina

Mysigt att ha din mamma på besök och spendera den tiden på bästa sätt! :D

Annie - Stora Små Äventyr

Men åh vad mysigt :D
Jag ville smaka cookie dough-chokladen men så läste jag någonstans att den var väldigt söt och då vet jag inte om jag vågar :P Tycker inte om för söt choklad ;)

Pauline

oj vad härligt :D

Josäfin

mums vad mycket gott!! och jag och mina vänner hade samma take på marabou chokladen - alldeles för små bitar!! smakade alldeles för lite kakdeg för vår smak haha

Svar: haha kul att vi tänkte samma :D
Hemma Hos Felicia

Sara

Men wow, vilken härlig dag och vistelse. Perfekt sätt att inviga hösten på!

Svar: eller hur!!! :D
Hemma Hos Felicia