Our last stop, Tampere

Vår sista destination under vår roadtrip i Södra Finland, Tammerfors! Vi anlände sent om kvällen, så allt vi ville då var att äta och sova. Så dagen efter hade vi laddat om batterierna och var ute genom dörren klockan 8 på morgonen. Att upptäcka Tammerfors en vardagsmorgon när den största delen av staden inte kommit igång än var väldigt skönt. Man kan få strosa runt i lugn och ro! Vi upptäckte bland annat området runt Finlayson, spanade in lite kyrkor och fina miljöer!
 
 
Jag har aldrig gått omkring i Tammerfors och jag blev positivt överraskad. Väldigt fina miljöer! Dock den stökiga miljön inne i centrum är väl inget att tala om.  Men längs forsen var det väldigt vackert och lugnt!
 
 
Fina Elin ♥
 
 
Så vackert! ♥
 
 
Vi avslutade vistelsen i Tammerfors med en frukost på Mama Bear, ett café  som är känt för sin gröt. Supergott och riktigt mysigt! Sedan var det bara att styra kosan hemåt igen! Men oj vilken lyckad resa det blev ändå. 
 
Du har aldrig tråkigt när du reser tillsammans med Elin och Anna-Sara. Jag ångrar inte en sekund att jag hängde med på denna roadtrip, att jag fick ta del av äventyret med mina två bästa vänner. Och det är inte varje dag man väljer att upptäcka nya platser i sitt eget hemland. Detta är det sista inlägget om vår roadtrip, jag hoppas att ni gillat dem, att ni samlat på er inspiration, tips och idéer inför kommande resor. 
 
Hm, vart ska det bära av nästa gång? 
finlayson - frukost - havregrynsgröt - mama bear - roadtrip - tammerfors