A week at home

Hörni, det kändes rätt så lyxigt med semester i februari. Under min semester passade jag på att åka hem till Larsmo i ett par dagar för att hälsa på familjen. Jag kände att det var dags för ett miljöombyte för mig och Aurora, vi behövde verkligen komma ut från lägenheten, andas ny luft och helt enkelt få se familjen i ett par dagar. Jag behövde iallafall ett par dagar för att vila upp mig och sova ut. Jag hade planerat att vara hemma i ett par dagar men det slutade med att jag var där i en vecka, vilket var superskönt. 
 
Här får ni en stor bildbomb från min vecka hemma i Larsmo:
 
jag gick i princip omkring i mjukiskläder varje dag och under min vecka hemma så läste jag tre böcker. ett tecken på att vilat och spenderat massa tid i soffan.
 
en frukost, overnight oats med banan, frusna bär och müsli. den blev dock inte så god, jag gillar mina mer "vattniga", denna var ganska kompakt. inte den bästa jag ätit. men den ser dock väldigt god ut haha.
 
har också sett lite disney och haft massa mysiga stunder med Aurora.
 
jag har också ätit massa gott under veckan, vi beställde hem en helgkasse från Strandis som bestod av massa god fisk (rekommenderar), både kallrökt och rökt lax. Den bestod även av en god potatissallad och färsk bröd från Fageruds bageri.
 
en hungrig Alfons som försöker få min uppmärksamhet! Till höger ser ni ett vackert vinterlandskap på villan. Det var så vackert ute!
 
jag provade också på att göra fetaostpastan som är så populär. smakar väldigt mycket fetaost, men jag gillade den. skulle göra den igen! och den är ju så enkel (och billig) att göra!
 
mamma och jag ute på lite ärenden på stan. 
 
Jag var och hälsade på syster och fina Noelle under lördagen. Fick se deras sprillans nya lägenhet också. Det blev lite bus, en kall vagnpromenad och lite kanelbullar. Så mysigt att spendera dagen med dem!
 
Alfons var en sväng till veterinären med sitt öga. Aurora hade lyckats riva honom så att det blev ett hack i hans hornhinna. Stackarn. Men han är redan på bättringsvägen! Bilden till höger är tagen 16:00, klarblå himmel och en vacker solnedgång. Tänk att det är ljust så länge nu! 
 
Jag åt mat från Vietnam Grillen i Jakobstad för första gången sedan jag gick i gymnasiet. Deras tofu är grym, kan rekommendera den! Till höger ser ni ett afternoon snack, äppel med kanel och lite kaffe. Så gott!
 
 Och sist men inte minst, Aurora som är redo för fastlagsbullar. Pappa lyxar till det genom att åka via bageriet påväg hem från jobbet. Hur lyxigt?! Aurora föredrar grädden på bullarna!
Shih Tzu - aurora - disney - disney plus - fagerudds bageri - fastlagsbulle - fetaost pasta - frukost - jakobstad - larsmo - overnight oats - semester - strandis - vietnam grill