Hello, i'm back

I'm back!

Hej! Efter en cirka 2 månaders paus är jag äntligen tillbaka på bloggen. Det har varit en utmanande period och jag tror jag tog paus precis i rätt tid. I slutet av december mådde jag inte bra, det var många tankar som cirkulerade i huvudet och jag kände inte igen mig själv. Jag hade framtidsånget, jag var trött på allt med coronan och trött på hur min vardag såg ut. Jag sov dåligt och upplevde att det var otroligt tungt att gå till jobbet. I slutet av januari blev var jag också sjukskriven ett par dagar för jag trodde att jag var utmattad, men nu i efterhand så kan jag konstatera att jag inte var det. Men jag behövde iallafall sova ut, vila och återhämta mig. Jag hade ingen livsglädje, allt var i princip tråkigt och jobbigt och jag såg inte framemot något. Vardagen rullade på i samma rutiner dag ut och dag in. Det var väldigt grått där ett tag. Jag vaknade upp och började dagen med att tänka negativa tankar.


Idag mår jag bättre. Efter min sjukskrivning började jag inse var problemet låg och det var hos mig. Jag vaknade upp en dag och insåg att det måste ske en förändring. Jag ändrade mitt tankesätt och försökte hitta positiva saker i vardagen. Jag ändrade helt enkelt min inställning till livet och situationen och försökte bara konstatera att nu lever vi såhär och det kommer antagligen vara så ett bra tag. Jag hade en hel del coronaångest där ett tag när coronaantalet steg i Vasa, vilket jag ännu kan ha idag, men försöker mitt bästa med att lugna ner mig själv. Jag passade också på att ta min vintersemester och efter 10 dagars ledighet känner jag att jag är tillbaka på fötterna igen. Kanske inte helt återställd men det går mot rätt håll. Jag vill definitivt inte må som jag mådde i januari så just nu är det mycket fokus på mig själv och mitt mående.

jag spenderade all min lediga tid i soffan, bland annat genom att läsa böcker, sträckkollat serier eller någon bra film. jag var väldigt trött i slutet av januari


Under min semester har jag passat på att hälsa på familjen, umgås med syster och min systerdotter samt mina föräldrar. Jag har bott i Larsmo i en veckan, knappt lämnat lägenheten men har ändå njutit av min semester. Jag har jobbat på mig själv och mitt tankesätt. Det har varit skönt att bara vara hemma, läsa böcker, promenera i det fina vädret och laga mat. Jag har börjat hitta glädjen i saker jag gillade förut som att fotografer, laga mat och att lyssna på podcasts. Eftersom att mitt intresse för fotografering tog fart igen så bestämde jag mig för att sätta igång med bloggandet igen. Jag har saknat att uttrycka mig kreativt och nu har jag dessutom ett par bilder jag vill visa er. Dock har det varit skönt att inte fokusera på bloggen under de här två månaderna, det är alltid extra tungt när man inte har något att blogga om.

 min bästa vän, min rumskompis. hon har hållit koll på mig. ibland har hon sett att jag mått dåligt och velat mysa och trösta.

Nu ser jag framemot våren, att få börja leva igen och att snön ska smälta. Att jag faktiskt ska hitta något som gör min vardag extra rolig. Jag tror att de här gråa och tuffa perioderna när hjärnspökena hälsar på kan komma tillbaka, vilket jag inte ska bli chockad över att de gör. Men nu vet jag att det går över bara jag försöker. Våren kan bli en utmaning men även skönt att vi går mot ljusare tider. Jag vill skicka en stor varm kram till alla er som fortsatt kika in här medan jag varit borta. Ett par trogna läsare har jag ändå trots allt. Och även tack för alla fina kommentarer jag fick i föregående inlägg. Jag hoppas att ni har saknat mina vardagliga uppdateringar och att ni fortsätter kika in här! 

 när solen varit framme har jag försökt ta mig ut för att njuta av det fina vädret och samla på mig lite dvitamin. i början orkade jag inte ens ta mig ut men i februari så hittade jag orken igen för en liten promenad.
och ja, en och annan kaffe har jag också druckit. höjdpunkkten på dagen
 

Kram! ♥

 
2
Vicki

Yey!

Svar: <3 <3 <3
Hemma Hos Felicia

Poddtips!

Hej! Vill tipsa om en enkel, lättsam och peppande podd: Måndagsvibe med Hanna Friberg och Lojsan. Ha det bäst :)

Svar: Tack för tipset fina du! Hoppas du får en fin helg! :)
Hemma Hos Felicia