En lista

Hur gammal är du? 19, fyller 20 i Oktober.
 

Hur gammal känner du dig? Extremt gammal!

Vad har du gjort i dag? Vaknat, käkat frukost, köpt lunch inne på Smarket, kört till jobbet och cyklat.
 
Är du besatt av någonting? Te, Starbucks, socker och doftljus.
 
Är du rädd för blod? På film är det inte så farligt. In real Life är det nog lite värre.
 
Vilken färg är dominerande i din garderob? Svår fråga, i min garderob kryllar det av färger men tror nog ändå att svart är dominerande.
 
Vad har du för storlek i kläder? varierar mellan XS och S
 
 
 
Vilken är din favorithögtid? Måste nog vara julen fast jag inte är ett så stort fan av vinter. Det är alltid så mysigt runt julafton när man får spendera tid med nära och kära. Och så får man äta en massa godis!
 

Var i världen skulle du vilja befinna dig just nu? Paris! Saknar verkligen Paris.

Nämn en plats i världen du besökt som du aldrig vill återvända till? Bulgarien. Fick verkligen ett dåligt intryck av det när jag reste dit med min farmor och farfar. Vädret var toppen, men vårat hotellrum var nog inte det bästa. Bara för att nämna så var toaletten sned...
 
Hur vill du tillbringa din pension? I lugn och ro. Kanske flytta till en liten stuga med min käraste.
 
Vilka fem saker vill du inte vara utan i ditt skafferi/kyl? Choklad, te, frukostflingor, ägg och nudlar.
 
Vem är din favoritkändis? Har sedan lågstadiet haft en "crush" på Orlando Bloom efter att jag såg Sagan om Ringen för första gången. Han är och kommer alltid att vara min favorit. Annars gillar jag också Jennifer Aniston, Kate Hudson och Alex Pettyfer. (svårt att välja en) 
 
 
 
Vad är du på för humör just nu? Riktigt bra. Solen skiner, fick börja 10 idag och jag har en helt okej hårdag. (det är de små detaljerna som förgyller vardagen)
 
Vilka världsdelar har du varit i? Europa
 
Snarkar du? Nejdå, inte vad jag har fått reda på i alla fall.
 
Hur går du helst klädd? I ett par bekväma svarta leggings och en tshirt. På sommaren föredrar jag en enkel klänning som passar för alla tillfällen. På vintern vill jag helst begrava mig i den tjockaste stickade tröjan.
 
Vilket stjärntecken är du född i? Vågen
 
Vilket är ditt favoritgodis? Föredrar choklad över allt annat.
 
Vad har du på dig just nu? En svart jacka med en transparant kortärmad skjorta och ett par mjuka leggings.
 
Vilken är din favoritaffär? När jag är ute och shoppar hittar jag alltid något jag gillar inne på H&M. Lindex är också en av mina favoritaffärer (speciellt nu när Kate Hudson har gjort en kollektion). Skulle dock kunna köpa upp hela Brandy Melville. Vill ha allt!  

När vaknade du i dag? Klockan 8.

Vad köpte du senast? En proteinyoghurt med vaniljsmak (vanilj är min favorit) och en Starbucks.
 
Hur många gånger har du flyttat? 0 gånger men hoppas på att jag snart får flytta in i en egen lägenhet.
 
Om du var fast ensam på en öde ö, vilka tre saker skulle du ta med? en bok, en vän och choklad.
 
Är du morgon- eller kvällsmänniska? Både och. Kan vakna riktigt tidigt och ändå vara uppe rätt sent på kvällarna.  
 
Har du någon gång badat naken utomhus? Hehe, när jag var extremt liten kanske?
 
Vad åt du till frukost? Stekt ägg med gurka och mjölk. Och en kopp te.
 
Var lägger du din mobiltelefon när du sover? På bordet bredvid sängen eller på golvet.
 
Vad var det sista du åt? Yoghurt.
 
Är du blyg? När jag var mindre var jag nog rätt blyg, men tror att jag växt ifrån det nu.
 
När flög du senast? Det måste nog vara när jag stack till Spanien i maj 2013.
 
Har du någon tatuering? Jo, skaffade min första i februari 2012 som föreställer fem stycken duvor. Min andra skaffade jag förra året och föreställer en klädhängare med texten hang on.
 
 
Har du något bevarat inom dig som ingen annan vet? Det tror jag. Har väldigt svårt att dela med mig av mina känslor och därför bär jag allt inom mig. Vet att det inte är hälsosamt för mig men det är så jag funkar. Ibland rinner bägaren över och jag gör utlopp för mina tankar och känslor.
 
Har du några husdjur? Aarå. Två underbara katter, Findus och Skrållan. Vi hade en kanin men han gick bort för ca. en månad sedan...
 
Vill du gifta dig? Absolut! Och det ska vara den bästa dagen i mitt liv!
 
Var växte du upp? I den kommun jag bor i nu.
 
Vilka är dina största svagheter? Min envishet... 

Har du, eller har haft, något smeknamn? Oh ja, en hel del på min lågstadietid. Har även haft ett par under min gymnasietid ;)

Vad ska du göra imorrn? Inga planer för imorgon. Det är lördag och jag hoppas på ett soligt och bra väder så jag kan spendera tid utomhus.

Vad har du in din väska? Min bok som jag läser för tillfället, mobil, pengar, te, nycklar, solbrillor och läppcerat.

Vad shoppar du helst? Kläder och inredning.

Vilken är din favoritparfym? Har ingen favorit.
 
 
String, boxer eller vanliga trosor? Vanliga trosor, finns inget bekvämare.
 
Vad sover du i? Oftast en vanlig tshirt.
 
Nämn tre maträtter du äter ofta? Ris med broiler och wook, pasta och stekta ägg.
 
Om du dricker alkohol, vad dricker du helst? Somersby är supergott.
 
Lugn hemmakväll eller party all night long? Föredrar nog en lugn hemmakväll, med godis och en riktigt bra film.
 
Tycker du om att fika? Det gör jag, älskar att sitta på café med bästisen eller pojkvännen och bara njuta av varandras närvaro. Kanske prata om vad som hänt under veckan.
 
Pedant eller slarver? Både och. Ibland så vill jag ha det riktigt städat runtomkring mig, ibland så jag bo i en hög med kläder. Helt beroende på mitt humör.
 
Dricker du kaffe och i så fall vilken sort? Endast latte.
 
Hur ofta städar du? När mitt rum blir stökigt och jag knappt slipper in. Då är det nog dags.
 
Leva nu, längta eller minnas? Jag lever i nuet! ♥
 
 
 
Något du aldrig skulle klä dig i? En onepiece...
 
Vad skulle du vilja ha mer tid till? Att umgås med min syster och tid till att läsa på urvalsprov. ♥
 
Vad gör du för att rensa huvudet och få extra energi? Sätter mig framför datorn, ser x-antal youtubeklipp och går igenom min Tumblr feed. Ibland funkar små promenader också.
 
Drömresemål? USA
 
Framtidsdrömmar? Oj, wow. Vet ju knappt vad som ska hända om ett halvår. Men jag vill vara lycklig, ha någon att älska och underbar vänner!
 
Vilket blir ditt nästa köp? Såg ett par ursnygga shorts på H&M:s hemsida häromdagen. Kanske blir det dom?
 
Hur kommer du spendera semestern? Sola, bada, umgås med fint folk, äta gott, äta mycket. Leva livet!
 
frågor
4
✰ FLYING LIONS ✰

ÅH TACK!

Amanda [SPONTAN]

Kul att läsa :)

Sofia

-härliga bilder!

Matilda Wikblom

så kul med listor :)