Bloggarkryssning på VikingGrace

Här har vi en utvilad och glad tjej. Att åka tåg och ha en sovkupé var mysigare än jag trodde. Hemresan tog hela sju och en halv timme, klev in genom ytterdörren klockan fem på morgonen men visst var det värt det. Har spenderat en underbar helg på Viking Grace med härliga människor. Bloggarkryssningen var över mina förväntningar och jag har haft så roligt. På lördagseftermiddagen mötte jag upp Maria på Bennäs station. Så kul att träffa henne! Vi satt tillsammans hela vägen ner så vi hade gott om tid att lära känna varandra. När vi väl kom in i Vikingterminalen träffar vi på Ida som välkomnar oss med ett glatt leende. Vi börjar söka oss till incheckningen och kliver sedan ombord.

Vi börjar våran kväll med en enastående buffée. Jag och Maria som hade åkt tåg i x-antal timmar var utsvultna, vi nästan attackerade bufféebordet. Vi fick också träffa de andra som deltog i Bloggarkryssningen. Vi var allt som allt 11 personer som deltog. Såklart så ville vi fortsätta kvällen så vi begav oss mot baren för att beställa in våran första drink. Kvällen slutade såklart på dansgolvet.

Dagen därpå vaknade vi upp till en härlig frukostbuffée som innehöll bl.a. skumppa, amerikanska pannkakor, croissanter, omeletter och goda desserter. Bästa frukosten på länge!! Vi fick ta del av föreläsningar av Malena och Caroline och nu är jag så himla motiverad och nu vet jag att det är dethär jag vill göra. Jag vill utvecklas som bloggare och nu har jag fått en grund till hur jag skall gå till väga.

Efter föreläsningarna var det dags för private tax-free shopping, där vi blev bjudna på champagne. En timmes shopping och alla var nöjda. Det resulterade också i att alla var utsvultna och det var dags för middag.


Kryssningen började lida mot sitt slut och det var dags att packa ihop våra saker. Har haft så himla roligt, träffat många nya bloggare och har nu flera bloggar som jag bara måste läsa. Tackar för mig och jag hoppas att detta inte är sista gången jag åker på en bloggarkryssning!

 
Bloggarkryssning - Finlandssvenska bloggare - Malenami - Viking Grace - fru z - frukost
6
Emelie

Så kul! Säkert inspirerande att lyssna på Malena och Caroline :)

Tanja

Det var kul att träffas. När kollar på dina fina bilder undrar jag om vi gjorde annat än åt? :) I väntan på nästa kryssning...

Svar: oh ja, så kul att träffas. hoppas verkligen att det blir flera kryssningar! :)
Felicias mode

TIDSTJUVEN

Ååh så härliga bilder! :D
TACK för den här helgen. ♥

Svar: tack själv fina du! Har haft så roligt!! :D <3
Felicias mode

Bebs81

Det var trevligt att träffas! Det var skönt med lite lyx mitt i den vardagliga stressen. :)

Svar: verkligen, kul att lyxa till det ibland! :)
Felicias mode

Matilda Wikblom

ser trevligt ut :)

Emilia

Va härligt att kryssningen blev så lyckad! Det kan också vara väldigt skönt att smita bort från vardagen ibland ^^

sv. Ja omväxling är inte alltid dåligt :) Jag tror att jag bara måste ha modet och lite mer vilja innan jag kan bestämma mig fullt ut att klippa av mig håret.. Det är ju rackans så snyggt!