Uppdatering

En liten livsuppdatering. Vad har egentligen hänt på den senaste tiden? Och vad kommer att hända? Det var ett tag sedan jag delat med mig av det privata, det har bara dykt upp outfits och bilder från mina resor. Nu är det dags för ett lite personligare inlägg. Så vad har egentligen hänt de senate månaderna?
 
1. Börjar jobba på måndag.
 
För ca. en månad sedan fick jag reda på att jag ska börja jobba i mitten av maj. Jag kommer att gå tillbaka till mitt föregående jobb på biblioteket, men denna gång som vikarie. Jag är så glad att jag äntligen får börja jobba igen. Har varit ledig alldeles för länge, att hitta ett jobb har varit mycket svårt. Men nästa vecka så kör vi. Jag ät taggad och superglad!
 
2. Förbereder mig inför inträdesprov
 
Denna vecka har jag börjat förbereda mig för inträdesprov, har redan kommit en bra bit. De som undrar så har jag sökt till socionom här i Vasa, något jag gärna skulle studera, men oj så svårt. Enligt mig iallafall. Och jag har svårt att liksom lära mig bara genom att läsa. Men måste nog bara fokusera. 
 
3. Säger nej till alkohol
 
I snart tre månaders tid har jag sagt nej till alkohol. Min relation till alkoholen var inte den bästa och jag blev en person jag absolut inte ville vara när jag var full. Vissa sena kvällar kunde jag drabbas av en sådan ångest, så nu försöker jag ha kul utan alkohol. Detta är något jag inte berättat åt så många i min närvaro, men om ni vill kan jag ta upp detta i ett annat inlägg. Finns upplevelser jag gärna delar med mig av! 
 
 
4. Rörsanering
 
Det är vad som pågår utanför min lägenhet just nu. Varje morgon klockan 7, till 3 på eftermiddagen. Ibland är det riktigt livat utanför dörren. Detta ska nu pågå i kanske två månader till. 
 
En liten glimt av vad som har hänt. Nu börjar det också bli lite varmare utomhus, körde faktiskt på en långklänning igår, så härligt. Första gången som jag inte frös när jag var utomhus på så himla länge. Ser verkligen framemot sommaren och grillsäsongen. Haha, har en förkärlek för grillad majs. Sommaren har mycket att erbjuda, är det bara jag som är taggar? 
 
 
 
2
daniela

sku vara intressant om du sku ta upp alkoholen i ett annat inlägg!

Johanna

Tycker också att det skulle vara intressant att höra om alkoholen