4 slott för en disneyfanatiker

Är du som jag och älskar Disney, prinsar, prinsessor och magiska byggnader? Kanske du drömmer om att någon gång få besöka ett slott likt det som finns i Askungen, Törnrosa eller Skönheten & Odjuret. Men frukta icke, här hittar du nu fyra otroligt vackra slott som du kan besöka i Europa. Jag blir helt knäsvag bara av att titta på dehär bilderna, nästan så att jag bokar flygbiljetten nu på en gång. 
 
1. Hohenzollen Castle i Tyskland
I Tyskland hittar du denna skönhet, kanske inte bara jag som vill undersöka varje vrå i detta slott. Påminner lite om det slott du kan se i Once Upon a Time om jag inte har helt fel. Nu är detta slott en turistattraktion och ett privatägt museum. Även marknader ordnas här. Så spännande.
 
2. Hohenwerfen Castle i Österrike
Denna bild är ju liksom tagen ur en Disneyfilm. Wow säger jag bara. Detta slott är faktiskt en turistattraktion som är öppen under sommaren. 
 
3. Neushwanstein Castle i Tyskland
Detta slott är beläget i Alperna i södra Tyskland och hör och häpna, det sägs vara en förebild för slottet i Törnrosa. Ett riktigt sagoslott. Idag är det också en turistattraktion och är uppe året runt. Ta mig ditt snälla. 
 
4. Mont Saint-Michel i Frankrike
Så vackert. Detta är en fransk kommun och kloster i norra Frankrike. Det ni beskådar är ett av Frankrikes populäraste turistmål. Genom att klostret är placerat högst upp på ön ger det ett sagolikt intryck. 
 
Sleeping Beauty - Törnrosa - askungen - beauty and the beast - cinderella - disney - frankrike - hohenwerfen - hohenzollen - mont saint-michel - neushwanstein - once upon a time - skönheten och odjuret - slott - tyskland - österrike
3
Lili

Alltså Neuschwanstein är ju ett av de finaste slotten som finns, har alltid velat åka dit! Högt upp på önskelistan över resmål står det. Kände inte till de andra sedan innan, skulle jättegärna åka till det första- så fint! ^_^

Matilda Wikblom

åh vill till trean, så vackert!

ISA

men vad sjukt att du också sitter och suktar efter slott!! sån jäkla dröm att få bo sådär bara en natt. har massa slott-bilder sparade på datorn. haha!