Lunch på Kulturbageriet

Idag har jag spenderat hela dagen på biblioteket med grupparbete, men vi börjar nu se ett slut på det hela. Härligt. Vi passade också på att käka lunch vid Kulturbageriet som ligger i samma byggnad. Det är nog mitt nya favoritlunch/fika ställe i Umeå. Så himla mysigt, och deras bakverk är verkligen goda. 
 
 
Om ni har vägarna förbi Kulturbageriet måste ni verkligen testa deras sopplunch. Jag äter sällan soppa men jag tror nog att jag får börja äta det oftare nu. Idag bjöds det på champinjonsoppa och surdegsbröd. Så gott! 
 
 
Kulturbageriet har också ett eget bageri där man kan köpa deras egengjorda bröd och bakverk. Idag sålde de också semlor "fettis-dagen" till ära. Perfekt till fikat! 
Umeå - champinjonsoppa - kulturbageriet - lunch - surdegsbröd
4
Sarah

Mysigt o gå ut o äta :)

mamma

Ser ut att vara ett mysigt ställe och gott ut oxå :) 💜

Lucy

Nämen det stället ser ju riktigt mysigt ut och ännu bättre om dom ha goa soppor :D

ISA

vilket trevligt break i plugget då! soppa är ju så underskattat <3