BANANA BREAD - recept

Ett bröd för dig som gillar banan och kanske vill testa på något nytt. Jag har länge varit sugen på att testa att baka ett bananbröd, ett bröd som jag tror äts ofta i USA (det har dykt upp i flera youtube-videos jag sett de senaste veckorna). På senaste har jag blivit mer och mer förtjust i banan och nu var jag redo att prova på något nytt. 
 
Och här ser ni mitt resultat: ett fluffigt bröd med smak av banan. 
 
 
Vill du också baka detta bananbröd? Detta är vad du behöver: 
 
2 mogna bananer
2 dl filmjölk
2 dl havregryn
4 dl vetemjöl
2 tsk bikatbonat
1 tsk salt
 
 
Sätt ugnen på 200 grader, smörj sedan en form. 
Blanda sedan ihop de torra ingredienserna, vetemjöl, havregryn, bikarbonat och salt i en skål.
Mosa sedan bananerna och tillsätt dem sedan i skålen, tillsätt även filmjölken och rör ihop till en smet. 
Fördela smeten i formen och in med den i ugnen i 45-50 minuter. 
Låt sedan brödet svalna och skär sedan upp och ät det gärna med smör. Supergott! 
 
Receptet jag använde hittar ni HÄR
 
Jag kommer helt klart att baka detta bröd flera gånger! Även familjen gillade brödet, en tiopoängare tror jag! 
banana bread - bananbröd - bananer - recept - tidningen hembakat
4
Lillemmish- mode - inspo

åh så smarrigt gott de lät =)

kramizzz

elin

Åh måste testa , tack för tipset!<3

ISA

OMG! ser sådär saftigt och banankaka-likt ut <3

Elina

Låter lite konstigt med bananbröd, haha! Men ser faktiskt gott ut!! Borde kanske testa? :)

Svar: det var så gott, smakade inte alls banan. Som ett helt vanligt bröd!! Enkelt, nyttigt och gott!! <3
Hemma Hos Felicia