ÄNTLIGEN DECEMBER

Äntligen har vi klivit in i december månad, jag är fylld till bristningsgränsen med julkänslor. Eftersom att jag skrev min beteendevetenskapstenta i torsdags bestämde jag mig för att fira Lilla Jul på hemmaplan detta år. Det finns inget mysigare än när släkten är samlad runt juletider. Julen för mig är en tid när jag är extra kärleksfull, jag vill sprida glödje och visa min tacksamhet. Så jag packade snabbt ihop en resväska i torsdag och hoppade på bussen som skulle ta mig till båten.
 
Och resan va så mycket lugnare än min helvetesresa i början av november. Skönt med lite lugn och ro, sitta och måla ett par timmar och lyssa på poddavsnitt efter poddavsnitt. 
 
 
Så när jag vaknade upp igår gjorde jag iordning en kopp te och kröp ihop under en filt för att se första avsnittet av årets julkalender. Jag var rätt skäptiskt mot den innan, jag har inte riktigt fastnat för konceptet än men kul att som tradtition börja december månad med första avsnittet. Dessutom hade jag hela lägenheten för mig själv så fick börja dagen på bästa sätt. 
 
 
Sedan fortsatte dagen på bästa sätt, gjorde iordning en smarrig frukost som jag åt medan jag uppdaterade syster om vad som hänt sedan vi sågs sist. Frukosten bestod av yoghurt med müsli, banan, blåbär och torkad frukt. Toppen!
 
 
Till lunch körde jag vidare på mitt jultema. Jag maxade verkligen dagen. Jag unnade mig hemmagjord risgrynsgröt, det finns ju inget bättre en fredagseftermiddag i december. 
 
Det är verkligen skönt att vara hemma denna helg, lilla jul har alltid varit en tradition för oss där vi alla samlas och förbereder oss för julafton. Förra året hade jag inte tid att åka hem så jag är så glad att jag hade en lucka i mitt schema. Så ikväll så samlas vi hemma hos min moster för att dricka och äta gott! 
 
Hoppas ni får en riktigt underbar start på december! Kram! 
 
december - frukost - jakten på tidskapseln - julgröt - julkalender - lilla jul - lunch - risgrynsgröt - svt - tomtegröt