En frukost för 2

 
Något jag verkligen brinner för är frukosten. När jag går och lägger mig är det den jag ser framemot, en lugn morgon med lite kaffe och en god frukost som mättar bra. Denna morgon vaknade jag rätt så tidigt och beslöt mig för att denna lördag är värd en lyxfrulle. Det första som dök upp i huvudet var scones, så jag hoppade i kläderna och klockan 07:40 infann jag mig i köket. 
 
Jag rörde ihop en morotsscones och bryggde en kanna kaffe och mamma blev överlycklig när hon fick vakna upp till nybakat. Inte ofta det händer! Och så goda de blev. Jag valde att använda hälften (2dl) rågmjöl och resten vanligt vetemjöl och det blev super! ♥ Annars använde jag mig av ett vanligt sconesrecept från Ica. 
frukost - ica - kaffe - lyxfrukost - lördagsfrukost - morotsscones - recept - scones - valio
1
Sanna

Ser jättegott ut! Kolla gärna in mitt senaste inlägg också!