VÅRLISTAN 2017

Har våren börjat som du tänkt dig?
Det har den nog. Denna vecka har vi haft plusgrader, man har kunnat gå utomhus med öppen jacka, ALLA har tagit fram solglasögonen och studenter äter lunchen utomhus. Hur underbart låter inte det? Dessutom såg jag flera svanar idag som anlänt till kalla Sverige, men det ger mig iallafall ett hopp om att våren är påväg. 
 
Hur såg ditt liv ut förra våren?
 
 
Jag var extremt blond och fotade en massa i mitt sovrum!
 
 
Jag gjorde veganska kokosbollar!!! Blir så himla sugen bara jag ser på dem, är nog ett år sedan jag gjorde dem sist, tänk vad tiden springer iväg!
 
 
Jag åt goda frukostar, var besatt av Lindahl's kvarg med kaffesmak. Så synd att de slutat tillverka den. Den var min favorit!!! Provade också på Finax müsli som även blev en favorit. 
 
 
Jag var hemma under påsken och vi hade inflyttningsfest. Jag och syster bakade morotskaka till gästerna och vi åt god paj. 
 
 
Jag hade även mamma på besök, vi shoppade och åt en massa sushi. Ovan ser ni vår frukost. 
 
Våren förra året hade många ups and downs, men när jag ändå tittar tillbaka på det så fanns det underbara stunder som jag gärna fokuserar på, t.ex. att jag kunde läsa ute på balkongen eftersom solen värmde, att jag fick umgås med familjen både på hemmaplan och här i Umeå och all tid jag spenderade på universitetet med mycket matlagning och bakning. Det saknar jag haha. 
 
Hur hoppas du att våren blir i år? 
Jag känner på mig att det kommer bli jobbigt skolmässigt men att jag ändå ska försöka balansera det med lugna helger, ska plöja igenom massa böcker (min to-read-lista bara växer och växer), vill dricka kaffe i solen vid älven och äta massa gott.
 
Vad är ditt vårplagg nummer 1?
Jag har nog inget speciellt vårplagg men när skinnjackan åker på, då äre vår enligt mig haha.  
 
Hur förändras musiken du lyssnar på under våren? 
Den är mycket gladare och uppiggande. Vintern bestod av lite mera lugn musik och nu har den blivit ersatt av ny peppig musik som gör att jag vill stiga upp på morgonen. I min playlist kan ni hitta bland annat Iggy Azaleas nya samt Martin Garrix, Lorde och Selena Gomez. En mycket salig blandning, men nu i vår vill jag lyssna på sådan musik som gör mig lycklig och pepp. 
 
Vackraste vårtecknet enligt dig?
Tuplaner, eller blommor i allmänhet. Så vackert att pryda matbordet med lite färger! 
 
Vad önskar du dig i vår? 
Fint väder
Sovmorgnar
Mer tid med familj och vänner
Motivation
Ingen mera snö
 
 
Föredrar du våren eller hösten?
Jag föredrar sen vår och tidig höst. Då är både våren och hösten som vackrast! ♥
 
Tre saker som stoppar vårkänslorna?
snö, stress och sura miner
 
Hur kommer du att fira påsk?
Jag kommer att åka hem, vi kommer att ha inflyttningsfest åter igen och jag och syster ska baka morotskaka. Det är vad som är inplanerat för tillfället. Jag hoppas självklart att vädret är toppen så att man kan njuta av vårvärmen på balkongen! 
 
Vad kommer du läsa under våren?
Kurslitteratur såklart, men självklart ska jag få in lite annan litteratur också. Som sagt så är min to-read-lista lång men den bok jag har inplanerad att jag ska läsa är Wild av Cheryl Strayed. 
 
Vilka serier kommer du att se under våren?
Hörni, igår släpptes tredje säsongen av Grace & Frankie, en av mina absoluta favoritserier. Den ska jag se, har även börjat se Bones från säsong 1. Så där har jag många säsonger att se. Fundererar även på att börja se Big little Lies, får se om tiden räcker till. 
 
finax - frukost - lindahls kvarg - morotskaka - påsklov - tuplaner - veganska kokosbollar - vår - vårkänslor - vårlistan
2
Bella

Åh vilken rolig lista!

Maria Anderzon - Vegansk Skönhetsblogg

Vilken härlig lista! Älskar vår🌸🌸🌸🌸

Svar: då är vi två!! <3
Felicias mode