FREDAGSPEPP - mera vegetariskt

Välkommen du fina fredag!! Allt jag har i huvudet just nu är bokföring, intern redovisning och avskrivningar. Men det stoppar oss inte för att köra lite FREDAGSPEPP. Fredagspepp är en återkommande serie här på bloggen (om ni har missat det) där jag hyllar en eller flera personer som jag tycker behöver lite extra kärlek och uppmärksamhet, man kan inte sprida för mycket kärlek tycker jag. Klicka gärna in på kategorin Fredagspepp högst uppe på bloggen för att se flera inlägg i serien. 
 
 
Denna vecka vill jag hylla två tjejer med ett öga (och smak) för grönare matval. Om du har funderat på att äta mera vegetariskt eller bara skippa kött några gånger i veckan är detta Instagram-konto något för dig. Dessa två tjejer studerar faktiskt till dietister på Umeå Universitet och driver instagram-kontot @vegomedoss. Ett mycket inspirerande konto med rätter som är helt vegetariska. Just nu har de även ett samarbete med studentkassen.se som ska rikta sig till studenter. Helt enkelt hur man billigt och enkelt kan kocka ihop något vegetariskt. Dessutom finns det recept till alla bilder, t.ex. på en pastarätt med sojafärs, Samosas och hummus. Plus en massa tips för studenter. 
 
Du kan även gilla dera facebook-sida, där dyker också en massa recept upp. Jag äter väldigt mycket vegetariskt hemma och jag blir alltid lite extra glad när en ny bild av tjejerna dyker upp i mitt feed. ♥
 
 
 
Och hur sugen blir man inte på burgaren!? Det är något tjejerna också tipsar om, att man kan grilla nästan vad som helst på grillen. Alla möjliga sorts vegetariska alternativ, zucchini, svamp, sparris, majs. Alternativen är många! 
Umeå Universitet - dietist - dietistprogrammet - facebook - fredagspepp - instagram - recept - vegan burgare - vegetariskt - vegomedoss
1
Sara

Åh det där instagramkontot måste jag kolla in! Är faktiskt sugen på att börja äta mer vegetariskt