Vad jag konstaterat vecka 20

Min lärares favoritprogram är Lyxfällan
Jag vet inte på hur många föreläsningar som han nämn programmet Lyxfällan. Han ger oss även tips på att det är viktigt att diskutera ekonomi och budget i en relation. Extremt viktigt minsann.
 
Excel är inget att leka med
Det är klurigare än det verkar, att få in formler så att det ska kunna räkna ut av sig själv. Speciellt om man inte är insatt och intresserad + superstressad över annat plugg gör det att allt bara blir galet. Att då försöka känna dig motiverad till arbetet är svårt. Men jag kan ju glatt meddela att vi lyckades få ihop ett diagram och uträkningar till slut. 
 
Jag är extremt ressugen
Alla, ja alla har tydligen bestämt sig för att resa utomlands när denna termin är över. För att inleda sommarlovet med lite extra värme (och kanske en snygg bränna). Jag har även kompisar som stuckit iväg på interrail denna vecka och man bombaderas av vackra bilder från Berlin och Paris. När är det min tur? Jag måste verkligen försöka få in några större planer nu i sommar. Just nu är det lite tomt men någon lite längre resa skulle sitta fint! 
 
 
 
För att minska på tentaångesten ska man infinna dig i skolan klockan 8:00
En kväll denna vecka hade jag sån ångest över allt med skola, ekonomi, budgeter och kalkyler att jag sa åt mig själv att dagen därpå ska jag infinna mig i biblioteket klockan 8:00 för att få något gjort innan lektionen som började 10. Jag packade med mig frukost och jag fick även vänta någon minut innan dörrarna öppnades till bibblan. Ibland är det bra att vara morgonpigg. Men tentaångesten gick om men kände ändå en liten klump i bröstet när jag klev in på lektionen. 
 
Jag är effektivast på morgonen
Idag t.ex. vaknade jag klockan 6. INNAN klockan 10 hade jag läst några kapitel i min bok, klätt på mig, veckohandlat, kollat mailen, scrollat facebook, ätit frukost, ringt mamma och grattat hennes på födelsedagen och cyklat iväg till skolan för att plugga. När ni sover är jag mest produktiv haha. Helt galet. 
 
Jag måste äta godis när jag kollar film
Det är bara så. Annars känns det naket, som att något saknas. Så i fredags var jag nästan tvungen att springa och köpa en påse lösgodis till min film. Det blev en rejäl en kan jag säga. Sötsuget tog över hand och blandade ihop en god påse med massa choklad och lakrits. 
 
Fredagens film och den massiva godispåsen! 
 
Jag fokuserar bättre på studierna om jag loggar ut från alla sociala medier på mobilen
Då rör jag inte ens telefonen, jag får inga notifikationer eller slöscrollar på instagram. SÅ SKÖNT och då får man faktiskt något gjort. Jag kan varmt rekommendera det, man får liksom en paus från världen en stund. 
 
Studenterna har vaknat
Vädret har varit toppen i helgen. Vart jag än gått har jag sett studenter som njuter av värmen med en picknick längs älven, grillning på ängarna eller fest hela dagen lång. Ni har väl inte missat den gigantiska festen som ägde rum i helgen som gick lite över styr? Nej, jag var inte där vilket jag nu är rätt glad över haha. Även doften av grillat kan man känna precis överallt. Det ända man vill göra just nu är att vara utomhus! 
Umeå - excel - friends with benefits - lyxfällan - lösgodis - resfeber - studieliv - tenta - tentaångest - tvistevägen - vecka 20 - ångest