Vintern är tillbaka

 
Man skulle bra kunna tro att dessa bilder togs för några månader sedan men nejdå, de här bilderna togs för ca 1 timme sedan när snön ringlade ner över Umeå. Hörni, vi är nio dagar inne i maj månad och det snöar. Jag tror inte att det bara är jag som börjar bli rätt så less på denna köld och all nederbörd. Vi börjar nog bli redo för mysiga uteserveringar och vin i solnedgången. 
 
Men det positiva med att det är dåligt väder ute är att jag får en inre ro att plugga. Om det är soligt ute har jag så himla svårt att hitta en motivation till att plugga eftersom att jag då hellre vill sitta ute eller promenera längs älven. Så idag strosade jag iväg till universitet klockan nio och satt inne på biblioteket några timmar innan min lektion började. Jag lyckades vara fokuserad i nästan 2½ timme innan det var dags för lunch. ♥ Efter lunchen var det dags för lektion och då kände jag att motivationen började försvinna och jag var rätt redo att åka hem. 
 
Så om det fortsätter i samma takt kommer jag kanske att lära mig något i denna kurs! 
Umeå - nike - snö - snöstorm - studieliv
1
Mamma

Nä nå nu får det nog räcka med snö ..:( 😘