redan November

 
Vad har hänt under den senaste veckan? Här har det iallafall ekat tomt eftersom att motivationen dalat, jag har legat sjuk och krasslig samt att jag helt enkelt inte gjort något annat än att kolla serier, käkat sötpotatis och gått till skolan. Såhär såg det iallfall ut en söndagkväll i Lärarhuset när tentaplugget var i full gång! Ingen vila!
 
 
Jag har också käkat goda äggmackor till lunch när både aptiten och suget varit dåligt. Jag som alltid haft bra aptit har under denna sjukdomsperiod inte känt ett sug för något. Men äggmackor har varit räddaren i nöden! Till det har jag provat på mitt nya te från Lipton. ♥
 
 
När man är sjuk hör det ju till att man ska ligga och mysa i sängen. Bland annat så har jag sett två stycken filmer, Det regnar köttbullar (som jag inte hade sett tidigare) och Charlie and the Chocolate factory. När man inte orkat ta sig ur sängen är dethär det bästa. 
 
Jag har rört ihop enkla sallader i alla de smaker. Här ser ni en fetaostsallad med kikärtor, fetaost, gurka, riven morot och palsternacka, tomat och ruccola. Jag tar helt enkelt lite av vad jag hittar i skafferiet. Ofta blir det en succée! Och till höger ser ni ett litet snack bestående av ett knäcke med ruccola, tomat och ägg samt ett äpple! 
 
 
Boken jag precis läst ut, Tjockdrottningen av en av mina favoritförfattare Moa Herngren. Boken är i stil med "Biggest loser", spännande och intressant till en början men slutet spårade ur en hel del. Kanske inte en av hennes bästa. 
 
Moa Herngren - Umeå Universitet - charlie and the chocolate factory - cloudy with a chance of meatballs - det regnar köttbullar - do the detox - fetaostsallad - knäckebröd - lipton - lipton - lärarhuset - mellanmål - tenta - tjockdrottningen - äggmacka
2
ajlimullersandvik.blogg.se

Åh krya på dig, så störande när man brukar gilla mat och plötsligt ingen aptit alls!

Suppis

Får jag fråga vad du pluggar? :D

Svar: Ja men visst, jag pluggar till Kostvetare!! :)
Hemma Hos Felicia