Dan före dopparedan

Dan före dopparedagen. Den tjugotredje december. Jag hade julstämning i hela kroppen och beslöt för att kavla upp ärmarna, sätta på favoritjulspellistan och baka lite pepparkakor dagen till ära. Det hör ju julen till och jag känner att varför inte börja skapa egna traditioner? Jag passade också på att öppna lite julklappar från mina vänner som jag fått tidigare i veckan. 
 
Aurora var lika nyfiken som alltid och ville vara med och baka, eller kanske smaka på degen vill säga. 
 
 
Jag köpte även hem lite glasyr så att jag kunde dekorera dem. Dessutom hade jag inga pepparkaksformar så jag fick helt enkelt freestyla lite. Jag provade också att trycka lite coola tryck på dem med hjälp av mina glas. 
Till sist blev det för tråkigt för Aurora så hon somnade mitt i bakningen. Att dekorera pepparkakorna var inte hennes grej. Men oj vad söt hon är. 
 
 
Sedan styrde jag kosan mot jobbet för att jobba fyra timmar innan jag satte mig i bilen påväg hem mot Larsmo för att fira jul. Denna gång fick även Aurora hänga med och hon fick träffa Alfons för första gången. Allt har gått bra hittils men Alfons är inte alls nöjd med den nya busiga kompisen! Men jag är så förvånad hur lätt Aurora har att anpassa sig till nya ställen. Hon är så duktig! ♥
 
 
Så det blev lite mys med familjen med uppesittarkväll innan jag och Aurora bäddade ner oss. Nu är vi alla redo för att fira jul!  ♥
aurora - dan före dopparedagen - julklappar - kattungar - larsmo - pepparkaka - pepparkaksbak