TJEJMIDDAG

Den sjätte januari nalkades det tjejmiddag hemma hos Elin i Vasa. Det var så länge sedan vi alla 4 var samlade och det var så kul att vi alla kunde träffas och snacka ett par timmar. Jag tog mitt pick och pack, skulle nämligen åka tillbaka till Umeå dagen efter middagen, och bilade ner tillsammans med Amanda och Ludde. 
 
Vi kände oss supervuxna (lite som halv 8 hos mig faktiskt) när vi bestämt att göra allt från grunden (förutom pastan då). Menyn för kvällen bestod av en tagliatelle med egengjord pesto och parmaskinka samt en fräsch sallad till som varmrätt och till efterrätt hade Elin hittat ett grymt recept med Baileys som vi testade på. En väldigt maffig och chokladig efterrätt, men god var den! 
 
 
Varmrätten var en succée. Peston blev supergod, det var även så himla enkel att göra att jag måste prova på den snart igen. Det får bli dagens tips, testa att göra egen pesto. Ni kommer inte att ångra er. Jag skulle kunna käka hur många portioner som helst av detta. 
 
 
Erica och Amanda glada och ivriga att få hugga in. Alltid ska det tas 1000 bilder av maten innan man får röra den. 
 
 
Jag och Elin färgmatchade under kvällen. 
 
 
Alltså ser det inte gått ut!?!?!? Nästan som på Vezzo vill jag säga. 
 
 
Och så har vi den maffiga efterrätten som bestod av färskost, kakao, grädde, mera kakao, baileys och oreo. Herrejösses vilken god efterrätt. Den passade perfekt efter pastan (och några vinglas). 
 
 
Tack tjejer för en fin kväll! 
sista bilden är tagen av Elin
baileys - efterrätt - halv åtta hos mig - parmaskinka - pesto - tagliatelle - tjejmiddag - varmrätt - vasa
1
enna

Vilken mysigt kväll!

Svar: ååh ja verkligen!!!
Hemma Hos Felicia