EARTH HOUR

Earth Hour är världens största miljömanifestation som innebär att man släcker alla lampor under en timme. I Sverige ägde Earth Hour rum i lördags den 24 mars mellan 20.30 och 21:30. I år var temat "One planet life - ett hållbart liv på vår enda planet" vilket innebär att de valt att fokusera på vad vi människor konsumerar, med en inriktning på överkonsumtion. På WWF:s hemsida kan du hitta tips och råd på hur du kan uppgradera dina matvanor. 
 
Det gäller att tänka på de fem B:na, bilen, biffen, bostaden, börsen och butiken. Jag rekommenderar att klicka in på hemsidan, superbra tips för att bli miljösmart och bra tips på hur man konsumerar klokare. 
 
 
Deltog du i Earth Hour detta år? Jag tycker att det är en superviktig grej och självklart släkte jag alla lampor hemma, tände lite ljus och rullade fram min yogamatta för att bara sitta och reflektera i en timme. När jag satt där började jag fundera på varför man inte gör dethär oftare. Tar en paus från alla skärmar och verkligen försöker njuta av nuet. Man behöver heller inte göra det ensam, bjud in en vän för lite mys med en kopp te och bara prata i någon timme. 
 
Ta hand om vår planet! ♥
earth hour - wwf