FÖR VINTERNS KALLA KVÄLLAR

Glad måndag på er! Det blåser väldigt kyligt idag och allt man vill göra är att krypa ner under täcket i den mysigaste outfiten man kan hitta (i mitt fall en hoodie och pyjamasbyxor). Pågrund av detta väder vill jag nu tipsa er om två nya serier jag kollat på under de senaste veckorna. Båda har relativt korta avsnitt (20-30 min) vilket gör att man snabbt tar sig igenom en säsong. Passar perfekt att se en dag som denna. Men nu ska vi inte dra ut på det roliga, här kommer mina två tips: 
 
1. Younger
 
 
Younger handlar om Liza, en frånskild mamma i 40 års åldern som låtsas vara en 26-åring för att få jobb på ett bokutgivningsföretag. I samma veva blir hon förälskad i en 20-something man som även han tror att hon är 26. I serien får du följa med hur hon hanterar denna situation, ja det är inte så enkelt som det ser ut. 
 
Serien har i nuläget 4 säsonger men en femte är inplanerad. Jag har precis sett klart första och I'm hooked. En liten cliff hanger också, vilket gör att jag vill se mera!! Nu!! Du kan streama denna serie på tv4play (om du är bosatt i Sverige vill säga).  Bland huvudkaraktärerna hittar du bland annat Sutton Foster, Hilary Duff och Miriam Shor. 
 
2. SMILF
 
 
 
SMILF handlar om den ensamstående mamman Bridgette som försöker leva ett balanserat livi South Boston med sin väldigt orginella familj. Hon försöker göra allt för att hennes son ska få ett bra (eller bättre) liv. Serien behandlar ämnen som hur det är att vara en singelförälder, moderskap, co-parenting och sexualitet. Den är väldigt ärlig och man får en helt annan syn hur det är att leva som ung mamma. 
 
Jag har precis kollat klart första säsongen och jag älskar den, jag älskar att den är så rå och ärlig. Här är inget förfinat. Första säsongen innehöll endast åtta avsnitt så det tog mig inte länge att ta mig igenom den. För tillfället finns det endast en säsong men en andra säsong är pågång!! Denna serie kan du streama på HBO Nordic. 
SMILF - hbo nordic - hilary duff - tips - trailer - tv-serie - tv4 play - younger