VECKA 12

Det börjar bli en vana med veckosummering på söndagar. Återigen har veckan bara rusat iväg, känns nästan som att jag levt i en bubbla. Kört på samma rutiner, stiger upp 7:00, frukost, skola, kommer hem, middag, serier, sova. 
 
Höjdpunkterna under veckan måste ju nog vara att jag överlevde uppsatspresentationen, jag presenterade och försvarde min uppsats all by my self vilket var lite småpirrigt med så glad att det nu är över. Något annat som varit positivt under veckan är att vi påbörjat vår "förberedelsekurs" inför praktiken och att solen har tittat fram och faktiskt utstrålat lite värme. Är våren snart här? 
 
Men självklart har jag gjort lite grejer där emellan också, vilket jag summerar här nedan: 
 
 
Jag har läst Daniel Åbergs första bok i serien Virus som först var en ljudbok men blev en sådan succée att det gjordet i bokform. Den utspelar sig i Stockholm vilket är rätt kul, rekommenderar. Nu måste jag bara läsa fortsättningen. 
 
 
Jag har testat Njie:s proteinmilkshake i smaken Chokladboll. Den smakade verkligen choklad, men kommer nog inte att köpa den flera gånger. Dock var den perfekt som mellanmål. 
 
 
En morgon vaknade jag rätt tidigt och satte på The Princess and the Frog för att få tiden att gå. Om jag inte kan sova tycker jag det är rätt mysigt att börja dagen med lite Disney.
 
 
En lunch från veckan, en sallad med kidneybönor, fetaost, tomater, gurka, isbergssallad, ceasardressing och brysselkål. Oh lala. Så enkel att slänga ihop. Till höger ser ni en middag bestående av sötpotatis stripes, rödbetsfalafel, halloumi och en blandad wok. 
 
 
Såhär vackert väder har vi haft det i veckan. Före lektionen har jag passat på att sitta i solen en stund för att samla på mig lite d-vitamin. Så skönt att man äntligen kan få njuta av lite vårsol. 
 
 
Jag har sett första säsongen av Love som finns på Netflix. Som sagt, veckan har varit rätt tråkig och jag har fördrivit tiden med lite tv-serier. Jag klagar inte. Och Love var rätt bra faktiskt, hade inte så höga förhoppningar men jag blev positivt överaskad. 
 
 
Jag har spanat in en utställning på skolan med tema Renässansen. Jösses vad duktiga de är. Jag gillade verkligen mönstret på denna klänning. 
 
 
Jag har tagit långa promenader längs älven. Våra föreläsningar har slutat rätt så tidigt och då har jag passat på att njuta av solen efter lunch. 
 
 
Yummie, en frukost från veckan. Det har varit bra pris på apelsiner i veckan och jag har ätit en varje dag. Älskar apelsiner!! 
 
 
Jag tror också att änderna längtar till våren. Deras favoritplats är ännu inte riktigt fri från all is och snö. Men snart mina vänner! 
 
 
Igår var jag även in till loppiset på Mariedal för att spana in lite böcker. Måste bygga upp bokförrådet tills jag sticker iväg på praktik. Men inga fynd gjordes tyvärr. 
Njie - Umeå Universitet - boktips - chokladbollar - daniel åberg - disney - frukost - lunch - mariedal - middag - netflix original - propud - proteinmilkshake - renässans - rödbetsfalafel - second hand - sötpotatis - the princess and the frog - umeå älv - veckosummering - virus
1
Linda Ph

Så himla god din apelsinblandning såg ut! Ska testa det nästa gång. :)

Svar: Toppen!! Det är yoghurt med müsli, apelsin, banan, nötter av alla de slag och så lite blåbär!!
Hemma Hos Felicia