5 saker jag ser framemot just nu

Slutet av min praktik närmar sig och jag börjar känna av en liten hemlängtan. När man vet att man bara har två veckor kvar i Sollefteå så kommer en liten hemlängtan smygandes på. 6 veckor har bara rusat iväg och kan knappt tro att jag har mindre än två veckor kvar. 
 
Jag har också börjat se framemot sommaren, värme, familj, vänner och massa god mat. Men det finns några saker jag ser framemot lite extra nu i början av juni. Faktiskt fem saker som jag knappt kan vänta till. 
 
5 saker jag ser framemot lite extra just nu: 
 
1. Sommarstugan
Varje år runt denna tid så får jag en stor längtan till vår sommarstuga. Mysiga kvällar, grilla lite god mat, simma och spela badminton, greja och pyssla utomhus. Det är det jag ser framemot mest när praktiken är över, att få ta mitt pick och pack och bosätta mig på villan. Jag älskar naturen, jag är lite smått förälskad i det lantiga. Det är på villan ni hittar mig i sommar. 
 
2. Sena sommarkvällar med vänner
Jag tänker mig solnedgång, en mysig picknick och mina knasiga vänner. Vi alla har barnasinnet kvar och vi kan hitta på det galnaste på stranden. Hoppas att sommaren ger oss värme så att man kan spendera en mysig kväll utomhus. Det hade jag inte tackat nej till. Massa tjejsnack, det är också nödvändigt. 
 
3. Att få vandra i naturen
Som sagt är jag en person som får energi av naturen. Den friska luften fyller mina lungor och jag kan känna hur mitt humör förändras på en gång. Jag har nog fått det av min pappa, så nu har jag bestämt att vi ska utforska vandringsstigarna hemma, packa matsäck och bege oss på ett äventyr. 
 
4. Ett glas vin på balkongen
Hörni, finns det något bättre? Att få avsluta en dag med ett glas vin, med mamma, på balkongen. Kanske snickesnacka lite, drömma oss bort och skvallra. Och ett fat med lite frukt och bär. Det skulle göra kvällen komplett. 
 
5. Att få påbörja något nytt
Detta är kanske något som kommer att ske om ett tag, inte inom den närmaste månaden. Men jag ser framemot att påbörja något nytt i mitt liv. Det kan vara vad som helst, jobb, flytt, resa, studier. Jag ser framemot att komma vidare i livet och upptäcka nya saker. Men framtiden får avgöra vad det blir. Jag hoppas att några idéer dyker upp i solstolen i sommar! ♥
 
+ en extra punkt
Systers studentexamen
Jösses, i början av juni får syster examen! Hurrah! Självklart så ska det firas med tårta, skumpa, skumpa och skumpa! Ser framemot att få krama om henne och ge henne en lyckospark i rumpan när jag kommer hem! 
balkonghäng - sommarkväll - sommarlov - sommarstuga - villaliv
10
Angelica Wåhlin

Ååh, så härligt med sommarstuga!

Svar: verkligen! det bästa med sommaren!
Hemma Hos Felicia

Vickiii

Voiii sötnos 😍😍😍 tack ska du ha! Ses snart😍

ISA

Åh blev helt peppad av denna lista! Så mycket mysigt man vill göra i sommar. Dricka vin på ballen är såå underskattad grej man borde göra oftare. Om man haft en.. hehe ;) Kram fina <3

ISA

Åh blev helt peppad av denna lista! Så mycket mysigt man vill göra i sommar. Dricka vin på ballen är såå underskattad grej man borde göra oftare. Om man haft en.. hehe ;) Kram fina <3

Svar: hahah åh! Ja det finns ju så mkt man vill hinna göra ! :)
Hemma Hos Felicia

Josäfin Andersson

ett glas vin på balkongen en sommarkväll är typ det bästa som finns!

Josäfin Andersson

ett glas vin på balkongen en sommarkväll är typ det bästa som finns!

Svar: håller med dig till 100%, finns inget mysigare!
Hemma Hos Felicia

Linnéa

Vad kul att du motiverar alla läsare med positiva ord. Fin bild på dig.. har du färgat hår eller är det den färgen neutralt? =)

med vänlig hälsning
Nealo.blogg.se

Svar: Tack så mkt! Jo mitt hår är färgat, önskar att man kunde ha haft en rödaktig färg som neutral färg!
Hemma Hos Felicia

Linnéa

Okej!

Ja det är kul med hårfärg, jag har testat många olika kombinationer.

Snyggt med röda toppar också!

Svar: och det är så bra att de går ut efter ett par tvättar, då kan man variera!! :D
Hemma Hos Felicia

Linnéa

Ja jag älskar hårfärg och hår looks trender :)

Jag har mindre pengar nu, men tidigare så testade jag att göra ett blondin färg test på en tygbit, den lila färgskalan blev orange röd på blått tyg. ganska coolt projekt!

Linnéa

Ja jag älskar hårfärg och hår looks trender :)

Jag har mindre pengar nu, men tidigare så testade jag att göra ett blondin färg test på en tygbit, den lila färgskalan blev orange röd på blått tyg. ganska coolt projekt!