ABOUT COFFEE

Har ni också perioder när ni dricker mera kaffe? Jag är en periodare, vanligtvis kan jag klara mig bra på morgonkaffet under hela dagen men just nu under de kalla och trista höstmånaderna är kaffe det godaste jag vet. Jag kan verklgien längta efter kaffet på lunchpausen när jag är på jobbet och att fika är just nu det bästa jag vet. 
 
Det är så konstigt hur vi människor fungerar. Att vi från en dag till en annan kan förändra vårt beteende. Så från att ha druckit en kopp om dagen under sommarmånaderna har jag nu ökat till nästan tre haha. Jag tycker också det är spännande hur kaffet kan smaka olika för alla. 
 
Dessutom är det inte heller så hälsosamt för oss att konsumera alldeles för mycket kaffe. Enligt livsmedelsverket är det rekommenderade dagliga intaget av kaffe upp till tre koppar. Håller du dig inom den hälsosamma mängden?  
 
Hur är det med er, dricker ni kaffe? Och i så fall, hur många koppar dricker ni per dag? 
 
 
Jag har också börjat gilla havremjölk i mitt kaffe. Det ger det en lite annorlunda smak och det är så himla gott. Förr ett år sedan ungefär provade jag samma sak men då gillade jag inte alls smaken. Kanske något som dök upp nu när jag fyllde 24 haha. 
 
Så just nu kör jag på Plantis havremjölk som är gjord för att ha i kaffet. Den kan jag varmt rekommendera! Och Oatlys iKaffe är också en höjdare! 
 
 
Kaffet smakar alltid bäst när du dricker det tillsammans med något sött! 
Kanelbullar - Oatly - Planti - fable & black - fika - ikaffe - kaffe
3
Kourtney Yasmine Styles

Jag ÄLSKAR kaffe, men håller mig till morgonkaffe! (om det inte blir nån eftermiddagsfika med nån vän)

Jag ÄLSKAR Starbucks kaffe om jag måste välja nåt café.

EFtersom jag e gravid så dricker jag koffeinfritt just nu.
Jag blandar mandelmjölk + sojamjölk i mitt kaffe som "mjölk".

Jarina

Kaffe är så gott! Har den senaste tiden börjat dricka det mer regelbundet, men för mig räcker oftast en kopp per dag. Helst med Oatlys iKaffe för det är bäst! :D

Danielas Dagbok

...hej från person som aldrig druckit en hel kaffekopp i sitt liv :D