The future is bright

Godmorgon på er! Har precis avnjutit en god frukost och en kopp kaffe. Så skönt med en ledig dag mitt i veckan. Höstvädret har också smugit sig på, det kyliga vädret och regnet är äntligen här. Idag tänkte jag köra en liten life update här på bloggen. Som ni kanske sett så har det hänt mycket i mitt liv, det är bloppisar, event och massa, massa jobb på gång. Så, var ska jag börja? Kanske bäst att dela upp det i delar:
 
Jobb:
Jag kan knappt tro att jag redan jobbat en månad på Friends & Brgrs. Ibland känns det inte heller som att jag arbetar eftersom att det är så himla roligt, stressigt, men roligt. Vi har haft så mycket kunder under denna månad vilket är roligt! Vi har dessutom jobbat lite extra nu i början så att vi alla ska komma in i rutinerna. Jag känner för varje dag som går att jag hittat mig själv, att det är det här jag trivs med och det jag älskar att göra. Jag ser alltid framemot en arbetsdag, och just ja, mina kollegor är nog de bästa som finns. ♥
 
 
 
My apartment:
Det börjar mer och mer kännas som hemma här. Nu är både matbord, stolar och soffa på plats samt en matta i vardagsrummet har hittat sin plats. Nu kan jag äntligen spendera tid i vardagsrummet, fredagsmysa framför tv:n och sträckkolla tv-serier på Netflix. Självklart så är det de där små detaljerna som kommer att ta tid, men jag vill heller inte skynda på processen .Snart ska jag iallafall köpa lite kuddar till soffan samt ett soffbord så att det blir ännu mysigare. Åh, kan knappt vänta tills allt är på plats. Och just ja, min sänggavel är under planering as well. Får se hur allt urartar sig!
 
Aurora:
Min bäbis bara växer och växer, blir allt busigare och busigare samt sötare och sötare. Häromkvällen låg vi tillsammasn i soffan och gosade och jag kände mig så tacksam över att jag har henne. Hon förgyller min vardag, alltid någon som är glad när jag kommer hem och som ger mig ett leende på läpparna efter en tuff dag på jobbet. Dock har hon förstört mina gardiner eftersom hon tror att hon är en apa eller nått sånt. Hon älskar att klättra i mina gardiner så när hon vuxit till sig lite får jag nog ta och köpa några nya. Men for now så får jag leva med lite håliga gardiner! 
 
Det sociala:
Det är här jag upplever en stor förändring sedan jag flyttade från Umeå. I Umeå ville jag för det mesta vara för mig själv, jag kände mig liten och osäker under de sista åren där och spenderade för det mesta dagarna ensam. Ett halvår har gått och jag är som en helt nu person. Vem är denhär Felicia egentligen? Hon springer på eftermiddagsfika, bloppisar, influencerresor och bjuder hem folk titt som tätt! Samt att få luncha tillsammans med jobbkollegorna är en höjdpunkt på dagen! Jag är så oerhört tacksam över att jag har förändrats. Jag gillade inte alls den Felicia jag var i Umeå och är så glad att Vasa och personerna här har gjort att jag hittat den Felicia jag verkligen vill vara. Alla fina jag fått umgås med nu under den första månaden här i Vasa, ni förstår inte hur mycket ni betytt för mig. Jag kan inte beskriva med ord hur ni påverkar mitt psykiska mående till det bättre! ♥
 
 
Träning: 
Det är något som inte riktigt blivit av nu under denhär månaden. Eftersom att jag oftast jobbar mellan 9 och 9,5h varje dag där jag rör mig största delen av arbetsdagen, vill jag oftast bara se någon serie eller läsa någon bok när jag kommer hem från jobbet. Även yogan har lagts på hyllan ända sedan jag kom till Vasa. Men snart hittar jag nog tillbaka till den. Just nu så unnar jag mig promenader längs vattnet med en bra podd i öronen, det är en bra kontrast till den hektiska jobbdagen! 
 
Fritid: 
På min fritid vill jag oftast bara läsa en riktigt bra bok, se serier, springa på loppisar, promenera utomhus, hänga med vänner och laga mat. Matlagning är som en terapi för mig och fastän jag stått och gjort hamburgare hela dagen så kan ni ändå hitta mig i köket efter jobbet där jag förbereder kvällens middag. Det är viktigt för mig att ge min kropp bra näring istället för att snabbt slänga ihop två mackor efter jobbet. Jag uppskattar god mat! Sedan försöker jag också luncha ute på mina lediga dagar så ofta jag bara kan tillsammans med vänner! Och när jag känner att det varit en riktigt tuff dag på jobbet så sätter jag mig alltid ner med min målarbok och målar i någon timme. 
 
En liten update om hur mitt liv ser ut just nu. Hoppas att ni tar hand om er och att ni får en riktigt härlig höst! ♥
aurora - friends & brgrs - life update - psykisk hälsa
2
mamma

Jag blir så glad när jag läser detta, att du mår så mycket bättre. :) Tacksam är ordet och glad att du bor närmare. kram

Svar: <3
Hemma Hos Felicia

Angelica Wåhlin

Åh, vad skönt att allt känns så bra!

Svar: <3
Hemma Hos Felicia