Books of January

Jag har hittat tillbaka till mitt läsande igen. Det känns så skönt. Det var ett tag där när det gick väldigt trögt med att ta mig igenom en bok. Men jag visste att jag bara behövde vänta ut det och nu är jag tillbaka. Då måste jag ju också passa på att tipsa om två riktigt bra böcker jag läst här nu i januari. En på engelska och en på svenska i genren psykologisk thriller. 
 
 
Den första boken jag vill tipsa om heter The lying game och är skriven av en av mina favoritförfattare Ruth Ware. Jag gillade handlingen i boken och älskar att hon kommit på konceptet "lying game". Mer berättar jag nog inte. 
 
"On a cool June morning, a woman is walking her dog in the idyllic coastal village of Salten along a tidal estuary known as the Reach. Before she can stop him, the dog charges into the water to retrieve what first appears to be a wayward stick, but to her horror, turns out to be something much more sinister...

The next morning, three women in and around London—Fatima, Thea, and Isabel—receive the text they had always hoped would NEVER come, from the fourth in their formerly inseparable clique, Kate, that says only, “I need you.”

The four girls were best friends at Salten, a second rate boarding school set near the cliffs of the English Channel. Each different in their own way, the four became inseparable and were notorious for playing the Lying Game, telling lies at every turn to both fellow boarders and faculty, with varying states of serious and flippant nature that were disturbing enough to ensure that everyone steered clear of them. The myriad and complicated rules of the game are strict: no lying to each other—ever. Bail on the lie when it becomes clear it is about to be found out. But their little game had consequences, and the girls were all expelled in their final year of school under mysterious circumstances surrounding the death of the school’s eccentric art teacher, Ambrose (who also happens to be Kate’s father)."
 
 
Den andra boken heter Jag ljuger ibland (oj, nu ser jag temat i böckerna haha) och är skriven av Alice Feeney. Jag var lite skeptisk till boken innan jag började läsa den men nu är jag glad att jag började för oj vilken twist det var i boken. Så spännande! 
 
"Det finns tre saker du bör veta om mig: Jag ligger i koma. Min man älskar mig inte längre. Jag ljuger ibland. 

Amber Reynolds ligger i koma. Hon har inget minne av hur hon hamnade på sjukhus, men hon vet att det inte var någon olycka. Livrädd, och fångad i sin egen kropp, försöker hon pussla ihop minnena av vad som hände veckan innan. 

Amber har insett att hon har en make som inte längre älskar henne, en syster som döljer en mörk hemlighet och ett ex som inte kan släppa taget. Någon av dem ljuger, men kan Amber lista ut vem? Och kan hon tvinga sig själv att vakna upp innan det är försent?"
alice feeney - boktips - böcker - jag ljuger ibland - ruth ware - the lying game
8
Carolina

Åh vad kul, läste väldigt mycket när jag var yngre men tappade intresset när tiden inte fanns!

Bexollila

Jag kan verkligen inte läsa önskade att jag kunde men jag har inte den ron i kroppen liksom.

Linnéa

Snygga leggins, var har du köpt dom?

Snygg jacka på din header! :)

Svar: Oj, det var ett tag sedan jag köpte dem men tror de kommer från Kappahl! :)
Hemma Hos Felicia

film&serier bloggen

Den första boken verkar riktigt intressant - en bok i min smak tror jag!

Svar: åååh ! :D
Hemma Hos Felicia

Iz

Tack för tips! Dom verkar riktigt spännande båda två. Tycket att mobilen tagit över böckerna och det är dags att ändra på det

Svar: det har du så rätt i!
Hemma Hos Felicia

iHeartFantasy - böcker, filmer och tv-serier

Åh, vad roligt att hitta en bloggare som läser! Själv älskar jag böcker, men det är svårt att hitta andra bloggare som delar intresset!

Och tack för tipset, ska definitivt sätta THE LYING GAME på min TBR. :)

Linda Ph

Tack för tipset! Jag gillar verkligen att läsa thrillers. Läs "Snömannen" (obs endast om du inte har sett filmen) så bra!

Svar: varsågod! Psykologiska thrillers är min favorit!
Hemma Hos Felicia

Linda

Boken på svenska blev jag sugen på. Tack för tipset.