10 livsmedel jag alltid har hemma

Idag djupdyker vi i mitt skafferi. Vilka livsmedel kan jag inte leva utan och upplever att jag alltid måste ha hemma för att överleva? Alla har vi vissa sorts livsmedel som vi alltid köper när vi är och storhandlar, någon "comfort food" som vi gillar att äta eller nåt som gör det enkelt för vår vardag. Jag har listat 10 livsmedel man alltid hittar i mitt kök, 10 saker jag alltid fyller på när de tar slut:
 
Ägg:
Jag gillar att ha kokt ägg på mina smörgåsar, det känns väldigt naket utan. Reissumies tosi tumma med smör, ost, gurka och ett kokt ägg. Det kan vara en av de godaste frukostarna / mellanmålen jag vet. 
 
 
Havregurt:
Jag äter yoghurt åtminstone en gång om dagen och det måste alltid finnas hemma hos mig. Havregurt med granola och frukt är alltid en go to när man är lite hungrig om kvällen. Ett nyttigare snack!
 
Grönsaker:
Gurka, tomat, sallad, morot och paprika. Finns alltid i kylen hos mig. Äter alltid någon sorts sallad till lunch eller middag. Jag är sådan så att jag gillar att kombinera varmt med kallt, så om jag gör en gryta vill jag också ha en sallad till. Fråga mig inte varför.
 
Jordnötssmör:
Ojojoj. Är fortfarande beroende av jordnötssmör. Äter det dock inte lika ofta nu som jag gjorde tidigare, men varannan dag så kan man nog hitta det på min yoghurt eller gröt. Så när en burk tar slut så fylls det snabbt på med en ny. 
 
 
 
Fetaost:
Älskar fetaost. Perfekt att ha i en sallad. 
 
Kaffe:
Om kaffet skulle ta slut hemma hos mig så skulle det nog vara jordens undergång. Det skulle vara katastrof. Det är liksom en del av mitt liv. Så kaffe finns det massa av här hemma.
 
Kikärtor:
När jag har noll motivation till att laga mat så slänger jag oftast in lite grejer i ugnen, bland annat kikärtor. Älskar rostade kikärtor. Superenkelt att göra och smakar så gott. En räddare i nöden när man har noll inspiration för matlagning.
 
 
Tonfisk:
En tonfisksallad, hur gott? Jag föredrar mest Pirkkas tonfisk med, är det basilika kanske? Och örter? Kommer inte riktigt ihåg men den är min favorit! Jag måste ha sådana livsmedel hemma, om jag någon gång kommer hem vrålhungrig från jobbet och behöver mat nu på direkten. 
 
Havregryn och müsli:
Man kan göra så mycket med havregryn, kokosbollar, bananbröd, gröt osv. Det är något alla hushåll måste ha hemma. Och müsli för min yoghurt, annars så tycker jag att den inte smakar så mycket! 
 
Frukter:
Jag äter åtminstone 2 frukter per dag, fungerar bra som snack eller i yoghurt eller på gröt. Oftast är det päron, kiwi och äppel, ibland apelsin. Jag älskar verkligen äppel och päron men när jag känner för att variera lite så kan man ibland hitta nektariner i kylen. Och banan, oj här konsumerar vi minsann bananer! Jag bakar också ofta bananbröd!
 
 
Har ni något livsmedel som ni alltid har hemma i kylen?
fetaost - frukost - jordnötssmör - kaffe - kikärter
1
Arianne

Alltid lika trevligt med dessa inlägg :)
Något vi alltid har hemma är bland annat potatis, bananer, nötter och majskakor

Svar: åh ja! Nötter är alltid bra att ha hemma! :)
Hemma Hos Felicia