It's been a while

Hej på er. It's been a while. Hur är det med er? Alltså hur härligt är det inte med vår? Vi har haft så tur med vädret den senaste veckan och jag har verkligen passat på att njuta, tagit långa promenader och spenderat en hel del tid på balkongen. Plockade också fram jeansjackan igår, då är det definitivt vår. 
 
Men ni kanske undrar varför denna oaktivitet här på bloggen. Jag har tyvärr inget bra svar på det förutom brist på inspiration. Det händer verkligen noll i mitt liv just nu. Jag gör i princip samma sak varje dag och det skulle bli så enformigt här. Jag hade heller inte motivation att skriva peppande inlägg när jag heller inte varit ritkigt pepp på vardagen. Just nu känner jag också att bloggarna dör ut lite, jag har heller inte det största bloggläsarskaran så det gör mig också lite omotiverad att blogga när ändå ingen läser det jag sätter mycket tid på. Men kanske inspirationen kommer tillbaka. Jag vill inte tvinga fram något för då blir det aldrig riktigt bra. 
 
 
 
Men, här är lite vad som hänt under den senaste veckan: 
 
- jag har gått första gången på loppis sedan i början av Oktober
Ända sedan alla de strikta restriktionerna togs i bruk i oktober så har jag undvikit att besöka loppisar och andra onödiga offentliga platser. Men i helgen så kände jag att det äntligen var dags, var så sugen på att uppgradera min vårgarderob. Kom också hem med ett par fina fynd. 
 
- jag har jobbat mer med min instagram
När jag inte varit så aktiv på bloggen så har jag istället satt mer tid på min instagram och fotograferat fina bilder. Där har inspirationen flödat. Ni kan hitta mig på @feliciasmode. 
 
- jag har köpt nya möbler till balkongen
Nu när våren är påväg så är det ju dags att göra balkongen mysig. Nu är det på gång, inhandlade nya möbler igår så nu är det några små detaljer som saknas för att den ska vara riktigt mysig. 
 
- jag har rastat Aurora
Även Aurora har fått vårkänslor, så jag tog ut henne på en liten promenad här om dagen. Hon var så duktig, både nyfiken och lite rädd men allt gick bra. Kommer självklart att bli flera gånger! 
 
- jag har gjort ett corona test
För en och en halv vecka sedan trodde jag att jag hade Corona, så bokade till för test. Det var min första gång jag fick en pinne upp i näsan, dock inte så farligt som jag trodde det skulle vara. Och testet var negativt, så skönt!
 
- jag har läst Hanna Widerstedts självbiografi
Minns ni Hannav Widerstedt? För ett par år sedan var hon känd för att skapa kaos i sociala medier tillsammans med Jockiboi. Sedan försvann hon ett tag och ingen visste riktigt vad som hände med henne. Nu har hon skrivit en självbiografi där hon berättar om sitt liv i Berlin. En väldigt gripande berättelse.
 
- jag har bakat scones
Min motivation till matlagning är väldigt låg just nu men har hittat orken till att baka scones. Det är ju så gott till fukost. Så enkelt men så gott. 
 
 
Vi hörs! Hoppas ni får en fin vecka!
2
Jennie

Gott med scones!

Sara

Vad härligt att du passade på att njuta av det fina vädret :) Känner igen att inspirationen sinat den senaste tiden och att din återvänder nu när våren kommer.
Ha en härlig vecka!