Reusable makeup pads

Det känns som att vi blivit mer miljömedvetna och börjat tänka mera på att spara in på plast och papper. Du kanske har slutat köpa plastpåsar när du går och handlar och istället har med dig en fin kasse som du återanvänder. Det är super. Men det finns flera olika sätt vi kan tänka  spara på miljön. Tidigare så tipsade jag er om att använda kaffefilter gjorda av tyg istället för de som är gjorda av papper. Den kan man återanvända och funkar lika bra som de vanliga. 
 
Nu till mitt nästa tips. Virkade makeup pads. Kan användas till att ta bort smink eller rengöring av ansiktet. Så behändigt och de kan tvättas i maskin vilket innebär att du kan återanvända dem. De kan ni beställa av Elin som driver företaget Eco by Elin. Och det bästa är att du kan få välja färg på dina makeup pads. Jag valde en lite höstig färgkombo! ♥
 
 
Jag älskar den senapsgula färgen!! ♥
 
 
Här har jag också en bild på hur man kan använda dem. De har ett handtag där bak som gör att den sitter stadigt! 
Eco By Elin - ekologisk - ekoprodukter - makeup pads - miljövänligt - återanvändning
2
Elin

💕💕💕

Julia

Oj vilken bra idé! Jag söker julklappsidéer till min syster och både make up pads och kaffefilter är ju jättebra :)

Svar: Jaaa!! Det är bara att dm:a Elin för beställningar!: D
Hemma Hos Felicia