Om året 2018

Hallå och gott nytt år på er. Wow, vi tog oss igenom 2018. Det gick snabbt. Vilket år det varit. Jag tänkte börja år 2019 med ett lite personligare inlägg. För precis ett år sedan skrev jag ett inlägg med tankar om år 2018. Jag läste precis igenom det inlägget och minns precis hur jag mådde då, hur jag kände och hur vilsen jag var. Det får mig att inse hur mycket man kan utvecklas på ett år. 
 
När jag skrev inlägget "Tankar om 2018" hade jag c-uppsatsen framför mig, tentor att skriva och en praktik i Sollefteå att se framemot. Hösten var oklar och jag hade småångest över skolan. Jag var i ett stadie där jag kände mig ensam, osocial och jag levde helt enkelt i min egen lilla bubbla. Jag visste inte riktigt vad jag ville göra eller vem jag ville va. 
 
 
På nyårsafton 2017 sa min kompis Casper detta till mig: "Felicia, du måste våga måla utanför gränserna. Du vet, som i en målarbok. Du måste måla utanför linjen, våga leva lite". Det har fått följa med mig genom hela 2018. Det känns som att det var igår han sa det till mig och jag har försökt mitt bästa under årets gång. Att helt enkelt kliva ur min "comfort zone" och göra något jag vanligtvis inte skulle göra. Det har bland annat lett till att:
 
1. Jag flyttade till Vasa
2. Jag skickade in en jobbansökan och fick jobbet
3. Bokat resa utomlands till nästa år
4. Åkt till Åland på Influencerresa
5. Vågat dela med mig av mina personliga åsikter
6. Jag börjat öppna upp mig mer
 
Jag känner att jag utvecklats som person under år 2018. Jag har blivit mera självsäker, vågat ta plats och börjat inse vem jag faktiskt vill vara. Efter att jag flyttade från Umeå har jag hittat tillbaka till mina vänner, fått nya vänner och gjort mer spontana grejer, så som middagar och vinkvällar. Det var väldigt svårt för mig att göra spontana grejer förut men nu har det börjat släppa lite och det känns mycket lättare. Vasa har fått mig att må bra. Jag är oerhört tacksam för de vänner jag har här. Ni gör skillnad. Tack! ♥ 
 
 
Så mycket kan hända på ett år. Här ovan ser jag två helt olika personer. Till vänster en mycket osäker Felicia och till höger en Felicia som utstrålar självsäkerhet och mod. 
 
 
Jag hade dock ett mål under årets gång. Inget nyårslöfte, mera ett mål som jag gärna ville uppnå men det var inget måste. Jag ville resa utomlands. Det var så länge sedan och jag kände mig redo. Dock gick det inte så bra, jag tog mig ner ända till Åland. Jag ser det som att jag nästan klarat av mitt mål. Men jag känner mig inte misslyckad för det för nu är en resa bokad till slutet av februari. Äntligen säger jag. Så jag tar helt enkelt med mig förra årets mål till detta år. 
 
År 2018, tack för ett fint år. Jag är mer än redo för 2019. Jag känner bara hopp och positivitet för nästa år. Ingen ångest. Ingen oro. Jag är glad, positiv och lycklig. 2019, i'm ready for you! ♥
2018 - 2019 - gott nytt år - happy new year
2
ida

Men Så fina bilder!!!

Svar: tack så mkt!! :D
Hemma Hos Felicia

Ida - foto & häst

Låter underbart! Önskar dig ett toppen 2019! :D

Svar: tack Ida!!
Hemma Hos Felicia